Naar Bryce Canyon - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Maurice Staps - WaarBenJij.nu Naar Bryce Canyon - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Maurice Staps - WaarBenJij.nu

Naar Bryce Canyon

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Maurice

06 Augustus 2009 | Verenigde Staten, Bryce Canyon

Om kwart voor zeven worden we wakker en gaan we uit ons bed. Wat we kunnen inpakken zonder de kinderen wakker te maken doen we. Even later pakken we de slaapzakken af en dan worden ze langzaam wakker. De tent wordt ingepakt en we ontbijten. Dan is het half negen en we vertrekken naar de Bryce Canyon. We rijden door het park Grand Staircase Escalante. Bij het Visitor center stoppen we, omdat Veerle moet plassen. Nadat we uitgestapt zijn, zien we drink bekers voor kolibries. Er zitten flink wat kolibries te drinken. Bram en Veerle helpen ook nog twee kevers weer recht op hun pootjes. Een daarvan heeft een lijf van zeker 4 centimeter. Daarna is het weer in de auto. Om twaalf uur komen we bij de sunset campeground in Bryce Canyon aan. Er is gelukkig nog plaats, dus zetten we snel onze tent op.

Als de tent staat en ingericht is, dan vertrekken we weer uit het park. Net buiten het park zit een Subway waar we lunchen. Nadat de broodjes op zijn, doen we de scenic route in het park. Deze loopt tot Rainbow point aan het einde van het park. Bryce Canyon is het park wat het meest getroffen wordt door blikseminslagen . Een maand terug is de grootste brand geweest uit de park historie. Tijdens het rijden is dat goed te zien. Ook in dit park zijn weer veel beesten te zien. Raven, die niet bang zijn van mensen, andere vogels zoals stellar Jay, specht, … Ook zien we hier weer herten en natuurlijk chipmunks. Aan het einde van de middag staan er langs de weg weer regelmatig auto’s stil. Er is dan weer een hert gezien.

Vanavond staan er pannenkoeken op het menu. Ze zijn van een andere samenstelling dan in Nederland, ze zijn namelijk veel luchtiger. De eerste mislukt dan ook bij het omdraaien. Daarna weet ik hoe het moet. Ik verlies nog een pannenkoek in wording, doordat de pan van de brander valt. Nadat de vaat is gedaan, gaan we douchen ergens verder op. Of althans, dat was de bedoeling. Om tien over acht zijn we bij de douches en om acht uur zijn ze gesloten. Hier worden we niet vrolijk van.

Wanneer we terug bij de tent zijn is mijn humeur iets opgeklaard en doen we een speurtocht die de kinderen in elkaar hebben gezet. Ze hebben hier de grootste lol over sinds we naar Bryce zijn vertrokken. Lisette krijgt van Bram een schatkaart en ik van Veerle. Als eerste loop ik een rondje rond de tafel naar een struikje toe, waar ik een knutsel werkje van Veerle vindt. Daarna doet Lisette ongeveer hetzelfde en de schat bij haar is een fotolijstje. Hierna gaat iedereen naar bed.