Bryce Canyon - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Maurice Staps - WaarBenJij.nu Bryce Canyon - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Maurice Staps - WaarBenJij.nu

Bryce Canyon

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Maurice

07 Augustus 2009 | Verenigde Staten, Bryce Canyon

Oehhhh, wat is het hier koud ‘s nachts. Wij hebben niet echt veel geslapen. De kinderen gelukkig wel. Voor ons gevoel hebben we heel de nacht wakker gelegen. De mummy slaapzak had ik helemaal rond mijn hoofd getrokken. Waarschijnlijk kan onze slaapzak deze temperaturen niet aan en het luchtbed zorgt er ook nog voor dat het nog kouder is. Om half zeven heb ik het gehad en besluiten om maar buiten de tent wakker te gaan zijn en kou te gaan lijden. In de auto kijk ik wat voor temperatuur deze nu aangeeft. Het is 6 graden Celsius. Brrrrrr. Ik besluit het reisdagboek maar te gaan bijwerken. Met mijn fleece vest en korte broek (het onderste gedeelte van de afritsbare broek kan ik niet vinden) zit ik met verkleumde vingers dit te typen. Het is koud maar wel mooi. Verschillende soorten vogels komen voorbij,een chipmink en op 50 meter afstand komen vier herten voorbijgeschoten. Lisette komt om zeven uur uit de tent en gaat in de auto brood smeren. Daar is het wat comfortabeler. Om kwart over zeven zie ik de zon tevoorschijn komen. Nu maar hopen dat het snel wat warmer wordt.

Eindelijk, om acht uur zijn we bij de douches en gaan we heerlijk douchen. Wat is dat lekker. Als we uit de douches komen dan maken we ons klaar voor vertrek. We gaan vandaag weer een redelijke wandeling maken. We parkeren de auto bij het Sunset point Daar pakken we de bus naar Bryce Point. Daar begint onze wandeling. Het weer is heerlijk. Om negen uur is het tegen de twintig graden aan en de zon schijnt. De wandeling begint met een afdeling van 1,8 kilometer. Als deze erop zit, dan lopen we een gedeelte van de Peekaboo loop. De oost route wordt gelopen van 2,1 kilometer. Daarna lopen we 0,4 km naar de Navajo loop toe. Deze lopen we ook voor de helft en dat is nog 1,1 kilometer. De route die we daar nemen brengt ons door Wall Street. Dit is een kloof waarin een boom staat. Om kwart over twaalf zijn we weer boven.

Voor de lunch besluiten we weer naar Subways te gaan. Daarna weer wat inkopen doen in een winkeltje buiten het park. Daarna gaan we naar de tent. Om half drie zijn we daar en ik probeer de schoenen van ons te maken. In het winkeltje heb ik lijm gekocht, waarmee de schoenen gerepareerd moeten kunnen worden. Ze moeten minstens 24 uur drogen. Nu maar hopen dat het werkt.

Na het avondeten gaan we nog naar de zonsondergang kijken bij sunset point. Daarna snel naar de tent en naar bed. Het was weer een lange dag.