Naar de kust - Reisverslag uit Marina, Verenigde Staten van Maurice Staps - WaarBenJij.nu Naar de kust - Reisverslag uit Marina, Verenigde Staten van Maurice Staps - WaarBenJij.nu

Naar de kust

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Maurice

14 Augustus 2009 | Verenigde Staten, Marina

Om kwart voor zeven gaan we uit bed. Ik heb vannacht minder kou geleden dan eerdere nachten. Vannacht was ik compleet aangekleed (met fleece vest, spijkerbroek) gaan slapen. Dit schilde wel wat in de temperatuur. Maar nog steeds heel ver van comfortabel. De voeten van Lisette, waren rond het middaguur weer op temperatuur. Als ik uit mijn bed ben en in de auto ga kijken hoeveel graden het is, geeft deze 0 graden Celsius aan. Ondanks de lage temperatuur heeft het humeur van de kinderen er totaal niet onder te lijden. Bibberend hebben ze de grootste lol samen.

Vandaag vertrekken we uit Yosemite. Eerder dan gepland, maar we vinden het te koud (met het luchtbed) en missen het comfort van een douche binnen handbereik. Nadat we opgestaan zijn, pakken we onze spullen in. We hebben besloten om niet meer te kamperen. Oorspronkelijk hadden we nog 2 dagen kamperen op het programma staan, maar we hebben de tent al genoeg in en uitgepakt. Daarom wordt de tent nu definitief ingepakt voor deze vakantie. Tijdens het inpakken van onze spullen komen er al nieuwe mensen aangereden om te vragen of we weggaan en ze op onze plek mogen staan. Een paar schotten zijn de eerste en die reserveren “onze” plek. Binnen een half uur kunnen we nog minsten 5 maal zeggen dat we inderdaad gaan, maar dat de plek al bezet is door anderen. Het is nog steeds geen acht uur geweest. Om 9 uur is alles ingepakt en vertrekken we naar Yosemite Village. Daar gaan we nog wat rondkijken en de kinderen mogen nog iets uitzoeken. Na wat winkeltjes bekeken te hebben, vertrekken we uit Yosemite. Onderweg in het park hier en daar nog wat foto’s maken. Uiteindelijk zijn we rond half een uit het park. We zetten koers naar Montery. Dit is een stadje aan de westkust, onder San Francisco. Voor we daar zijn gaan we weer lunchen op ons vertrouwde adres, namelijk een Subway.

Net voordat we bij Montery zijn, zien we een Motel 6 staan in het plaatsje Marina. We besluiten daar eens te kijken of dat deze nog een kamer vrij hebben voor ons. Dat hebben ze, maar de prijs is 115 dollar excl. belastingen. Dit vinden we iets te duur en we rijden door naar Montery. Bij een motel daar vragen we of ze nog ruimte hebben en wat de prijs is van een kamer. Er is ruimte en de prijs is 250 dollar. Hier schrikken we wel van en we kiezen eieren voor ons geld en gaan het toch maar bij het motel 6 proberen. Helaas, als we weer terug zijn is de kamer al vergeven. Dat is balen. De vrouw van de receptie belt voor ons naar een ander motel en daar is nog een kamer vrij. Deze kost 140 dollar. We besluiten hier maar naar toe te gaan. Het is ondertussen namelijk al half acht. Net voor het motel zien we een ander motel wat er beter uit ziet. We vragen daar wat de mogelijkheden zijn. De vrouw van de receptie geeft aan dat we over een uur maar moeten terugkomen. Dan lopen namelijk een aantal reserveringen af. Het wordt dus eerst eten en dan terug naar dit motel. Op de weg naar het motel zat een McDonalds en daar gaan we maar eten. Zoveel tijd hebben we ook niet, want we willen niet hebben dat straks iemand anders ons voor is. Als de hamburger en het happy meal op is, gaan we terug. Gelukkig, er is nog een kamer vrij. De kinderen vinden het fantastisch en de prijs valt mee (105 dollar), na wat we eerder allemaal gehoord hebben. Dit wordt het voor vanavond.

• 15 Augustus 2009 - 08:48

Angela:

Hallo allemaal,

Na 3 weken kamperen dan nu lekker in een bed slapen. Dat zal wel goed bevallen. Echt super dat Bram en Veerle het zo leuk vinden. Heel veel plezier in de pretparken de komende week. Ik mag maandag al weer gaan werken.

Groetjes,

Angela

• 15 Augustus 2009 - 10:16

Vader En Moeder:

Dag allemaal. Toch maar in een motel slapen.Als het zo koud is s'nachts is dit verstandig.
    Hier is alles goed zijn woensdag en donderdag avond bij ons angela geweest want sven verjaarde en zijn daar donderdag avond buiten aan het bakken geweest het was gezellig.
    groetjes vader en moeder

• 15 Augustus 2009 - 16:15

O(ma):

Lieve allemaal.

Wat kunnen jullie goed lopen zeg. En vooral Bram en Veerle. Nou Lisette dat duurde lang voordat je voeten warm waren. Hier is het ook nog goed weer tot volgende week. Ga maar lekker in hotels overnachten. Veel plezier en raak niet over vermoeid.

Kussen van o(ma)en ome Pieter.