Naar Anaheim - Reisverslag uit Anaheim, Verenigde Staten van Maurice Staps - WaarBenJij.nu Naar Anaheim - Reisverslag uit Anaheim, Verenigde Staten van Maurice Staps - WaarBenJij.nu

Naar Anaheim

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Maurice

16 Augustus 2009 | Verenigde Staten, Anaheim

Om negen uur zitten we in de auto op weg naar Anaheim. Het weer is niet mooi, het is bewolkt. Ook vandaag gaan we weer langs de kust rijden. Maar eerst gaan we op weg naar een supermarkt voor het ontbijt. Om half tien zijn we dan echt op weg.

De route nu is minder mooi dan gisteren. Dit komt omdat we nu veel over een snelweg rijden, die wat van de kust ligt. Het voordeel hiervan is wel, dat we meer opschieten. Na verloop van tijd rijden we wat meer langs het water. Het is nog steeds bewolkt en de temperatuur schommelt rond de twintig graden. Rond twaalf uur breekt de zon door. Langs de kust zien we steeds meer mensen, die onder andere aan het surfen zijn. Wij zijn op weg naar een strand genaamd point doom. Daar willen we op het strand gaan zitten. Iets na twaalf uur zijn we daar. We betalen 7 dollar om onze auto te parkeren. Het water is hier minder wild dan waar we gisteren waren, maar nog steeds heftig. De temperatuur is nu lekker, midden twintig graden. We gaan een beetje in het water, maar het water is echt koud. Omdat de stroming sterk is en het water vrij fris gaan we maar tot ons middel in het water. Iedereen vindt het leuk. Daarna weer naar de handdoek en daar een boekje lezen of met zand spelen.

Helaas we moeten verder, om drie uur pakken we onze spullen weer in en gaan we verder naar Los Angeles. Eerst wil ik nog in een winkel kijken op Melrose Avenue. Nadat we dat gedaan hebben, rijden we door naar het hotel. We moeten nog ruim 50 kilometer rijden naar het hotel. Om daar te komen rijden we regelmatig over 5 baans snelwegen (beide kanten dus in totaal 10 baans). Ondanks dat het een Zondag is, is het druk. Waar we langs komen, ziet er over het algemeen niet mooi uit. Schreeuwerige reclames langs de weg. Omdat het ene merk een groot bord heeft, moet “jouw” bord nog groter/hoger zijn. Het ziet er allemaal rommelig uit. In Nederland ziet het er allemaal keurig netjes uit. De wegen zijn schoon, de berm ziet groen. Er zijn weinig braakliggende terreintjes. De huizen passen bij elkaar en vallen niet uit de toon. Hier niet. Ondanks dat het een mooi land is met mooie natuur, aardige mensen, zou ik er niet graag willen wonen. Het verschil tussen rijk en arm is te groot. De rijken wonen in een mooie wijk met een hek of een muur er omheen.

Iets na zessen komen we aan in Hotel Ménage in Anaheim. De parkeerplaats is vol en we maken gebruik van valet parking (de auto wordt door een hotel bediende weggezet). Daarna helpt een andere bediende met onze koffers en tassen en die worden naar onze kamer gebracht. Onze spullen zijn een beetje een rommeltje, want we hadden niet gedacht dat we op deze manier onze koffers naar de kamer gingen brengen. Snel alle losse spullen pakken die her en der in de auto liggen. Na drie weken ziet de auto er aan de binnenkant niet meer uit. Allerlei blaadjes en tassen van de kinderen liggen op en onder de achterbank. Het is een heel mooi hotel en de kinderen vinden het fantastisch. Het hotel is mooi ingericht en heeft een zwembad wat 24 uur per dag open is. Ze willen meteen in het zwembad. Voor vandaag zit er dat niet meer in. De kamer ziet er ook erg mooi uit. Het heeft een moderne inrichting. De kinderen ploffen meteen op het bed en de TV gaat aan. Het is een gigantische flatpanel TV van zeker 42”. Af en toe moeten ze vermand toegesproken worden, om ze te kalmeren. De TV gaat snel weer uit en we verlaten onze kamer. Voor het avondeten moet gezorgd worden. We lopen een stukje van het hotel naar een gebied waar wat eetgelegenheden zitten. Daar gaan we eten bij Mimi’s café. Hier kunnen we wat anders eten dan fastfood.

Na het eten gaan we terug naar onze kamer. De kinderen kijken nog heel even wat TV en dan moeten ze gaan slapen. Net als ze in bed liggen vraagt Bram of het regent. Nee zeggen we en dan beseffen we dat dit het vuurwerk van Disney land moet zijn. Snel de kinderen uit bed, slippers aan en we rennen over de galerij. Vanaf het hoekje hebben we een heel goed uitzicht op het vuurwerk. Het hotel zit tegen het park aan, dus we zitten er met onze neus boven op. Het vuurwerk is gigantisch en blijft maar doorgaan. De knallen mogen er ook zijn. Om tien over half tien is het afgelopen en gaan we weer naar binnen. Morgen is er weer een vuurwerk.