Dag 7 Canada here we come - Reisverslag uit Banff, Canada van Maurice Staps - WaarBenJij.nu Dag 7 Canada here we come - Reisverslag uit Banff, Canada van Maurice Staps - WaarBenJij.nu

Dag 7 Canada here we come

Door: Maurice

Blijf op de hoogte en volg Maurice

05 Juli 2013 | Canada, Banff

Vrijdag 5 juli 2013

Geen beer gezien vannacht. Door het opkomen van de zon, zijn we weer iets voor zessen wakker. Het gebruikelijke ritueel als we gaan vertrekken en om kwart voor zeven zitten we weer in de auto. Het is rustig op de weg en iets na zeven uur bereiken we de grens met Canada. De douanier is niet erg vriendelijk. Er kan geen lachje vanaf. Wat vriendelijkheid betreft staan de inwoners van de VS nog flink voor. Het zal wel aan het vroege uur liggen en een kwaliteit voor een douanier.

De reis gaat voorspoedig en via Calgery komen we bij Banff. Een jaarkaart voor alle parken is hier een stuk duurder dan in de VS 138 dollar t.o.v. 80 dollar. De eerste camping die we tegenkomen nemen we. Canada is anders dan de VS. In de VS hebben we tot nu toe geld in een envelop gestopt en onze gegevens er op geschreven en daarna in een bus gestopt. Een gedeelte bevestig je daarna op de kampeerplek die je gekozen hebt. Op deze camping zit een man in een huisje, waarbij je aangeeft wat je wilt. Dan krijg je een mooi uitgeprinte bon, die je in de auto kunt bevestigen en waarop staat welke plek voor jou is. Niks zelf kiezen wat jou een mooi plekje lijkt. Allemaal veel strakker geregeld. Ik moet zeggen dat de aanpak in de VS me wel beter bevalt. Het komt wat gemoedelijker over. Bij de kampeerplek nemen we ook een campfire permit en daarmee mogen we een kampvuur maken en mogen ook zoveel hout gebruiken als we nodig hebben. Op de camping is een plek waar een ontzettend grote berg hout ligt, waar je hout kunt halen.

Na de tent opgezet te hebben gaan we naar het stadje Banff. Dat ziet er erg gezellig uit. In Banff is zowel in de zomer als in de winter wat te doen. Eerst lunchen en daarna wat shoppen. Aan het einde van de middag gaan we uit eten in een steak house. Heel lekker en geen afwas.

Als we terug zijn op de camping spreken we met een andere nederlander. Hij geeft aan dat deze camping ruim een week geleden nog ontruimt was in verband met overstromingen. Ondertussen regent het een beetje en komen de marshmallows weer uit de auto . Het kampvuur gaat en na een tijdje gaan we binnen zitten ivm de regen.