Dag 14 Jasper Cavell Meadows Trail - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Maurice Staps - WaarBenJij.nu Dag 14 Jasper Cavell Meadows Trail - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Maurice Staps - WaarBenJij.nu

Dag 14 Jasper Cavell Meadows Trail

Door: Maurice

Blijf op de hoogte en volg Maurice

12 Juli 2013 | Canada, Jasper Park Lodge

Vandaag is er geen regen voorspeld en gaan we de Cavell Meadows trail lopen. Als eerst nog even een nachtje bij boeken op de camping. %&*#$! (=verhip), bijboeken kan wel, maar onze plaats is vergeven. We moeten verhuizen. Nou, dat doen we dan maar. In 35 minuten is de tent leeg gehaald, afgebroken, opgezet en ingeruimd. Het tweepersoons luchtbed past opgeblazen niet in de auto en vervoeren we op het dak. De kinderen hangen half uit het raam en houden het bed vast.

Nu dit gedaan is, snel naar Jasper voor boodschappen en het Xplorer boek inleveren bij de Park Ranger. En ja hoor, de kinderen hebben weer een dog tag erbij. Nu kunnen we op weg voor onze wandeling.

Tijdens de wandeling hebben we een mooi uitzicht op de Angel Gletscher. Deze is zo genoemd omdat de gletscher er uitziet als een engel. Als eerste lopen we naar een punt dat uitzicht geeft op de Cavell Pond gletscher. Oeps hoe loopt het pad nu verder. We lopen maar over de rotsblokken naar waar volgens ons het pad moet zijn. Veerle vindt het geklauter erg leuk. Eindelijk zijn we bij het pad. Via verschillende uitkijkpunten lopen we omhoog. Op weg naar het laatste punt begint het heel licht te sneeuwen, het mag geen naam hebben, het zijn hoogsten wat vlokjes stuifsneeuw. We zijn boven de boomgrens en het waait aanzienlijk. Daardoor is het goed koud. Op de top zien we een aantal bergmarmotten. We besluiten om snel terug te gaan, omdat het weer aan het omslaan is. Als het echt gaat sneeuwen, dan willen we niet op de berg zijn. Het valt gelukkig allemaal mee en we lopen vlot naar beneden. Dit was een mooie wandeling met een mooi uitzicht op de gletscher en Mount Edith Cavell.

Terug bij de auto rijden we eerst nog langs Pyramid Island voor we weer naar de camping gaan. Vandaag eten we op tijd en doen het rustig aan. Morgen naar Clearwater.