Dag 18 Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Maurice Staps - WaarBenJij.nu Dag 18 Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Maurice Staps - WaarBenJij.nu

Dag 18 Vancouver

Door: Maurice

Blijf op de hoogte en volg Maurice

16 Juli 2013 | Canada, Vancouver

maandag 16 juli 2013

Als een roos. Ik heb goed geslapen dus, alleen niet zo lang. Vandaag Vancouver stad bezoeken. vanuit het hotel lopen we naar het SkyTrain station een kilometer verder op. Van daaruit gaan we naar downtown Vancouver. Eerst pakken we een ontbijt en dan Chinatown in. De ingang van de wijk ziet er mooi uit. We lopen wat rond en gaan ook een tuin in. Deze is klein, maar daarom niet minder mooi. Daarna willen we een ander deel van Vancouver bekijken, dut lukt ook, alleen wat we zagen was niet de bedoeling. We lopen een slechte straat in met veel drugsgebruikers. Bram en ik zien iemand een spuit zetten. Een hoop mensen zien er slecht uit. Omdraaien dan maar, terug naar de normale wereld.

De volgende wijk die we bezoeken is Waterfront en Gastown, deze is een stuk gezelliger. Dit is een mooi stukje van Vancouver. Mooie bomen en leuke winkeltjes. Daarna nemen we de sea boot naar noord vancouver. Niet om daar iets te bezichtigen, maar om Vancouver vanaf het water te zien. Als we er zijn stappen we uit, lopen een rondje en stappen weer in dezelfde boot in. Nu gaan we opzoek naar Robson street. Dit moet de winkelstraat van Vancouver zijn. Het is een heel lange staat, zoals de meeste straten in noord amerika en het aantal en soort winkels valt ons tegen.

Uiteindelijk lopen we naar Stanley park. Dit is een mooi heel groot park aan de rand van de stad. Hier zie je veel fietsers, hardlopers en skaters. Het is heel groot en we zien slechts een stukje aan de zuid oostelijke kant van het park. We lopen naar de totempalen en draaien dan om. De lucht is betrokken en het voelt benauwd aan. Op de terugweg nemen we de bus en dan weer de skytrain naar het hotel. Vandaag veel gelopen en ik ben er moe van.

Vancouver is ons tegen gevallen. Veel zwervers en te veel drugsgebruikers, veel mensen met een (grote) tatoeage, er wordt veel gerookt op straat en de skyline van Vancouver is niet super. Er is weinig mooie hoogbouw. Stanley Park is mooi, Waterfront en Gastown ook. Nee, Vancouver is niet de stad die ons bij blijft. Morgen verlaten we Canada en gaan we terug naar de VS. De komende vijf nachten zitten we op campings, waarschijnlijk zal het rustig zijn met het reisdagboek. En oh ja, ik zou wel graag foto's erbij plaatsen, maar de tijd ontbreekt me helaas om dat te doen. Kom maar kijken als we weer thuis zijn en de troep opgeruimd hebben.

• 17 Juli 2013 - 09:34

Reijntjes:

Hallo Canadians,
    Mooi om jullie reisverslag te lezen van Canada. Zo kom je meer te weten over Vancouver.
    Ja het is geen goud wat daar allemaal blinkt. Maar de natuur is er nog prachtig.
    De kaart van Canada binnen gekregen van Wells Gray. Zeer mooi.

• 19 Juli 2013 - 08:49

Dorine:

Hallo luitjes!

Wat hebben jullie een prachtige reis gemaakt, maar ja, jullie beginnen al weer aan de teriugreis.
    Ja, zo zie je dat de tijd vliegt, maar jullie hebben een prachtige vakantie gehad.
    Jammer van Vancouver, dat het tegengevallen is.
    Veerle en Bram, ik bewonder jujllie dat jullie ookzo goed kunnen lopen.
    Vanmiddag komt tante Cora op de thee en zal jullie ook wel iets willen vertellen.
    Jammer Veerle van het geld.
    Zo luitjes, doe de laatste dagen maar op je gemak, geniet nog en tot gauw,

dorine.

• 19 Juli 2013 - 15:05

Dorine:

Hallo luitjes,

Wat hebben jullie een prachtige vak. en als er zoveel mooie dingen te zien zijn
    schiet de vak. wel erg vlug op.
    Al grote afstanden hebben jullie afgelegd, natuurlijk ook al veel gefilmd, hopelijk mogen wij dat ook eens
    zien,
    Bedankt voor de prachtige kaart, ook van dorine, nog heel veel plezier en een goede reis terug,

groetjes Tante Cora.