Dag 21 Route 101 naar het zuiden - Reisverslag uit Crescent City, Verenigde Staten van Maurice Staps - WaarBenJij.nu Dag 21 Route 101 naar het zuiden - Reisverslag uit Crescent City, Verenigde Staten van Maurice Staps - WaarBenJij.nu

Dag 21 Route 101 naar het zuiden

Door: Maurice

Blijf op de hoogte en volg Maurice

19 Juli 2013 | Verenigde Staten, Crescent City

Vrijdag 19 juli 2013

Een kraai zit boven onze tent ons wakker te maken met zijn gekraai. De wint waait wat minder deze ochtend en de zon schijnt. Het wordt weer een mooie dag. Vandaag rijden de route 101 naar het zuiden. Deze weg ligt langs de kustlijn van de westkust en loopt van het noorden naar het zuiden. De weg kan ook een aantal kilometer in het binnenland liggen en je ziet dus niet altijd de oceaan.

In het begin zien we de oceaan niet en rijden we door de bossen. Om te ontbijten stoppen we deze keer in Brandon. In een typisch Amerikaans restaurantje (The Station) gaan we ontbijten. Het ontbijt wordt bacon, eggs, toast en pancakes. Veerle ziet een bol ijs op de pannenkoek liggen en steekt die in een keer in haar mond. We barsten allemaal in lachen uit als Veerle erachter komt dat het ijs, geen ijs is maar boter. Ze spuugt de boter in een servet uit en veegt haar tong af. Dit is een goed begin van de dag, we hebben al flink gelachen. Het ontbijt wat we krijgen is veel. Vooral de pannenkoeken zijn groter dan verwacht en ook dikker dan gewend. Deze krijgen we ook niet op.

Met een volle buik gaan we weer op weg. Onderweg stoppen we regelmatig bij het strand. Het waait ontzettend hard en ondanks de zon is het toch koud. Met een vest aan is het lekker. De kinderen gaan helemaal los op het strand en rennen flink heen en weer. Langs de kust zien we ook een condor of een gier. Het is een mooi gezicht en omdat we ook wat hoger staan zien we ze ook onder ons voorbij vliegen. Op een andere plek vindt Veerle een "sand dollar", die nog helemaal intact is. Dit is een dier geweest, maar wat voor dier, moeten we nog uitzoeken. Bij de McDonalds nemen we een ijsje en internetten we wat. Bram die facetimed met zijn vrienden die ook op vakantie zijn. Leuk hoe je aan de andere kant van de wereld eenvoudig contact kunt maken met je vrienden.

Halverwege de middag stoppen we bij het informatiecentrum van Redwood national park. Hier krijgen we informatie over een camping en een leuke wandeling/route. Door het Jedediah smith redwood state park rijden we naar onze camping. We nemen daarbij de Stout grove route. Deze route brengt ons langs ontzettend veel reuze. Reuze bomen wel te verstaan. Het nos staat vol met Coast Redwood bomen. Deze bomen kunnen over de 100 meter hoog worden en 2000 jaar oud. Alweer erg indrukwekkend. Het is moeilijk te beschrijven hoe het er uit ziet. Op een foto vastleggen lukt mij niet. Als we het park weer uit zijn, dan komen we bij onze camping. Het is een heel kleine camping bij een riviertje. Het is erg knus. Nadat de tent staat en we wat gespeeld hebben bij het water gaan we terug naar het park voor een kleine wandeling.

Nu lopen we langs de hoge bomen, ik val in herhaling, maar die bomen zijn echt hoog en breed. Het lijkt wel overgenomen uit de film the Hobbit. Het ziet er sprookjesachtig uit. Het is erg rustig in het park en we lopen alleen tussen de bomen. De zon staat al wat lager aan de hemel en na het rondje gelopen te hebben gaan we weer naar de camping. Nog wat spelen bij het water en we beginne aan het eten. Het is al vroeg donker en we kruipen op tijd in onze slaapzak.