Dag 26 Full Throttle, X2, Goliath, Lex Luthor etc - Reisverslag uit Santa Clarita, Verenigde Staten van Maurice Staps - WaarBenJij.nu Dag 26 Full Throttle, X2, Goliath, Lex Luthor etc - Reisverslag uit Santa Clarita, Verenigde Staten van Maurice Staps - WaarBenJij.nu

Dag 26 Full Throttle, X2, Goliath, Lex Luthor etc

Blijf op de hoogte en volg Maurice

24 Juli 2013 | Verenigde Staten, Santa Clarita

Woensdag 24 juli 2013

Vandaag staat in het teken van achtbanen, heel veel achtbanen. Vanuit ons motel Santa Clarita Motel is het slechts tien minuten rijden naar Six Flags Magic Mountain. We zijn er helemaal klaar voor, de kinderen hebben hun bergschoenen aan, zodat Veerle net die centimeter extra heeft om de 54 inch te halen. Nu mag ze in iedere achtbaan. Om half elf is Six Flags open en dan zijn wij er ook. Om tien uur zijn we er zelfs en het is al druk bij de poort. Iedereen staat te wachten tot dat deze open gaat. Stipt half elf gaat de poort open en iedereen stormt naar binnen. Het park bevat met name achtbanen en daar is het om te doen.

Wij lopen als eerste naar de nieuwste achtbaan Full Throttle. Dit is de hoogste en snelste achtbaan met een looping ter wereld. Het karretje gaat niet alleen aan de binnenkant van de looping, maar ook aan de buitenkant. Het begint al goed, want we vinden hem allemaal super. Helemaal hyper komen we eruit. Daarna gaan we naar X2 , een max thrill ride. De eerste 5e dimensie achtbaan ter wereld. We staan met zijn alle in de rij, maar Lisette besluit op het laatst om toch niet mee te gaan. In deze achtbaan zit je in een stoeltje en de stoeltjes kunnen draaien. Zodat je liggend omhoog gaat en op het hoogste punt, ga je voorover en hang je in je stoel naar beneden. Het gaat met heel veel schokken, plotseling stoppen naar beneden. We zijn goed door elkaar geschut als we weer terug zijn. Ook deze was heftig. De kinderen komen er weer enthousiast uit. Wat in het park opvalt is dat het echt om de achtbanen gaat. De aankleding bij een achtbaan is niet gedaan. Meestal zie je een standaard hekwerk en dat is het.

Hierna is het de Viper, waarbij je zeven keer over de kop gaat. Daarna besluiten we twee bekers te kopen (28 dollar in totaal) waarbij je voor de dag van aankoop ongelimiteerd kunt drinken (all you can drink). Met de temperaturen van dik boven de 30 graden is het toch wel goed om veel te blijven drinken. De volgende achtbaan is Superman: Escape from krypton. Een heel kort ritje, maar wel heftig. Je wordt achteruit weggeschoten, waarbij je een snelheid van 160 km/h haalt. Daarbij ga je achteruit stijl omhoog en kijkt naar beneden en ga dezelfde weg weer terug. Bram vond hem tegenvallen, omdat het slechts zo'n kort ritje was. Ondertussen was het na twee uur en tijd om te lunchen. Na de lunch zijn Bram en ik in The Riddler's Revenge gegaan. De werelds hoogste en snelste staande achtbaan. Hier sta je in gedurende de rit. Daarna met zijn alle in de Tidel Wave, dit was een bootje die naar beneden stort in een waterval. Dit was een heel tam ritje, waarbij je slechts een beetje nat werd. Het leukste was dat als je naar beneden stortte een vloed golf creëerde, die de bezoekers die stonden te kijken op een brug door en door nat maakte.

Er was ook een klimmuur en Bram en Veerle zijn hier ook op gegaan. Bram heeft een aantal keer de top gehaald, Veerle een aantal keer net niet. Allebei heel knap gedaan. Hierbij hebben ze alle twee een superhelden cape verdient. Nu was het tijd voor weer wat echt spannends en zijn Bram, Veerle en ik in Lex Luthor: Drop of Doom gegaan. Dit is de hoogste vrije val ter wereld. Deze was heftig, Veerle wilde haar ogen dicht houden, maar ze heeft ze toch even open gehad. Ik vond hem ook spannend, want na afloop had ik toch even trillende handen. Tot slot doen we weer met zijn drieën de Goliath, waarbij je met ruim 130 km/h 80 meter naar beneden gaat. Daarna met zijn alle in de houten achtbaan Colossus, waarbij iedereen op mij na, nog een keer gaat. En als allerlaatste gaan we in de Scream gaan, waarbij je in een stoeltje zit met je voeten los. Het is nu kwart voor negen en het park gaat zo dicht, maar we hebben het wel gehad. Het was een leuk dagje en ik ben trots op mezelf dat ik alles heb binnengehouden.

• 25 Juli 2013 - 18:13

De Reijntjes:

Hallo allemaal,

Wat een belevenis. Jullie hebben al veel meegemaakt en gezien. Ook al flink door elkaar geschudt zo te lezen. Daar komt zeker Milk Shake vandaan lol...;-) Nog een paar daagjes!! Geniet ze. Hier in Nederland is het eindelijk zomer geworden. Dus als jullie terug komen weer even in de zon.

• 25 Juli 2013 - 21:06

Angela:

Super gaaf zeg en erg stoer van jullie!

Groetjes,
    Angela

• 26 Juli 2013 - 00:12

Sibylla :

Ha Schootje
    Heb net alle verslagen achter elkaar gelezen. Superleuk! En wat hebben jullie veel gedaan! Ben heel benieuwd naar al jullie verhalen en foto's... Geniet nog even van jullie trip, goede reis terug en tot volgende week. Liefs van ons

• 26 Juli 2013 - 00:13

Sibylla :

Bedoel natuurlijk Ha Stapsjes en niet Schootje. We waren laat thuis vannacht en het is al weer laat...

• 26 Juli 2013 - 06:54

Dorine:

hallo luitjes,

Wat een belevenis in al die 8 banen. Om misselijk te worden.
    Ik moest in S. F. ook een trui kopen, wegens de kou. Geniet nog van de laatste dagen, een heel goede reis
    terug, Hals und Beinbruch!!!!

vele groetjes xxxx

Dorine.