Dag 08 Philly - Reisverslag uit Huntingdon Valley, Verenigde Staten van Maurice Staps - WaarBenJij.nu Dag 08 Philly - Reisverslag uit Huntingdon Valley, Verenigde Staten van Maurice Staps - WaarBenJij.nu

Dag 08 Philly

Door: Maurice

Blijf op de hoogte en volg Maurice

02 Mei 2015 | Verenigde Staten, Huntingdon Valley

Deze vakantie zal niet de boeken ingaan als de vakantie waarin ik het meest heb geslapen. Maar dat geeft ook niet, want er is zoveel te doen en zo weinig tijd. Dus hup vroeg uit de veren. Rebecca en Cornee hebben voor een heerlijk ontbijt gezorgd. Onder andere een lekker eitje en een heerlijke fruitsalade, met blauwe bessen, aardbei en druiven. Als we het ontbijt op hebben, vertrekken we naar Philadelphia. Dit doen we met de trein en Bethayes Station is het begin van onze treinreis en op Jefferson station stappen we uit. Een klein ritje, maar we hebben nu geen gedoe met een auto.

Het begint saai te worden, maar het is weer een mooie dag. Als eerste worden we door Cornee en Rebecca naar Independence Mall geleid. Hier bezichtigen we de Liberty Bell en lopen naar Independence hall. Hier werd de onafhankelijkheidsverklaring getekend. Daarna na het oudste straatje van de VS, Alfretts Alley. De afwisseling tussen nieuw en oud is mooi. Dit steegje is bestraat met kinderkopjes en straalt rust uit. We lopen verder en komen langs een authentieke snoepwinkel. Hier hebben ze allerlei ouderwets, zelfgemaakt snoepgoed. Een heel mooie inrichting en veel lekkers te zien. Voor we gaan lunchen lopen we nog langs de Old Stock exchange, Carpenters Hall en de City Tavern. Wat een luxe om een privé gids te hebben in deze stad. Het wandelt hier lekker weg. Het is niet druk , de straten zijn ruim opgezet en zo maken we heel wat meters.

We lunchen in een pub, waarvan ik de naam niet meer weet. Als vooraf je hebben we nacho’s met kaas en pulled pork. Erg lekker. Dan komt onze lunch. Pff dat ziet er lekker en groot uit. Als we dat maar op krijgen. De kinderen hebben pancakes besteld met aardbei, blauwe bessen en banaan. Dat ziet er erg goed uit. Het is alleen wel een hele berg. Als ze dat maar op krijgen. Nou, dat lukt ze met gemak. Na de lunch zijn we tonnetje rond. Door het vele lopen zullen de de calorieën toch zeker wel verbranden.

Nu lopen we verder richting het museum. Onze weg loopt via het Washington square, City Hall met het beeld van Penn bovenop, Dillworth park, Love Park, Logan square en zo over de Benjamin Franklin parkway naar het museum. Vroeger was er een ongeschreven wet, dat geen enkel gebouw zo hoog mocht zijn als het beeld van Penn. Aan de wolkenkrabbers te zien, is dat nu niet meer zo. We zijn bijna bij het museum eerst nog even DE trappen op. Ja inderdaad DE trappen. Dit zijn DE trappen van Rocky. Voor we dit gaan doen, eerst nog een foto bij het beeld van Rocky. Hier staat een rij en een vrouw verkoopt hier drinken en snoep. Als Rebecca een flesje water koopt, vraagt ze of ze ook nog een candy bar wil. Rebecca geeft aan dat ze dit niet hoeft waarop de vrouw zegt dat ze er zelf heel veel van houdt en daarna op haar iet wat dikke buik slaat en roept “No shame”. Haha, lachen en mooi dat die vrouw zo zelfverzekerd is.

Maar nu is het zover. De muziek speelt al in mijn hoofd, ta ta ta ta da ….. De kinderen sprinten naar boven en staan de juichen als ze boven komen met hun vuisten in de lucht. Zie hier de nieuwe Rockies. Na hier genoten te hebben van het uitzicht en de wat foto’s gemaakt te hebben lopen we weer verder. Nu gaan we naar een brug bij Fitler Square, waar we een heel mooi uitzicht over de stad hebben. De beentjes en de voetjes hebben het nu eigenlijk wel gehad. We lopen naar een barretje waar we nog wat drinken voor we gaan eten in het Thais restaurant. Hier ontmoeten we ook vrienden van Cornee en Rebecca waar we ook mee gaan eten. Als het bijna zes uur is lopen we nog een paar honderd meter naar het restaurant. Het eten is heerlijk en na afloop moeten we naar Suburban station voor de reis terug. We willen een taxi nemen, maar we zien er geen twee. Dan lopen we alvast maar. Uiteindelijk lopen we heel goed door en besluiten dat we maar helemaal naar het station gaan lopen. Een paar minuten voor tijd zijn we op het station. We hebben geluk, als we deze trein gemist hadden, dan zouden we een uur moeten wachten op de volgende.

• 06 Mei 2015 - 07:04

Angela:

Wat een mooie verhalen. Erg leuk om te lezen!

• 06 Mei 2015 - 08:55

Dorine Robben:

Hallo Luitjes, wat hebben jullie al veel gezien en ondernomen.
    Vast weer een onvergetelijke vakantie.
    Groetjes Dorine.

• 06 Mei 2015 - 18:03

Cornee:

Hey Maurice en Lisette, we vonden het echt leuk dat jullie bij ons zijn geweest, en Rebecca en ik hebben er ook van genoten. Nog veel plezier met de rest van jullie reis.

groetjes,

Cornee en Rebecca