Boston - Reisverslag uit Andover, Verenigde Staten van Maurice Staps - WaarBenJij.nu Boston - Reisverslag uit Andover, Verenigde Staten van Maurice Staps - WaarBenJij.nu

Boston

Blijf op de hoogte en volg Maurice

25 Juli 2016 | Verenigde Staten, Andover

Maandag 25 juli 2016 Boston

Aan het begin van de nacht is het warm in de tent, later wordt het kouder. Om 3 uur wordt ik waker, Nederlandse tijd rond 9 uur. Nog maar effen blijven liggen. Om half zeven is het tijd om op te staan. Douchen en dan als eerste de tassen ordenen. Alle kleding is verdeeld over de verschillende tassen en dat is niet handig zoeken, Daarom alle spullen weer bij elkaar. Om half negen zijn we klaar om Boston te gaan bezoeken.

Onze eerste stop is de subway, een heerlijk vers broodje met alleen (te)veel vlees, maar wel met verse groente erop. Ook nog een zak ijs gekocht voor in de opblaasbare koelbox. Anders worden de drankjes niet echt koud. De planning is om de auto te parkeren bij Fenway park, waarna we naar downtown Boston kunnen lopen. Op deze manier staat de auto dichtbij waar we zullen eindigen vanavond. De parkeerplaats die ik op het oog had blijkt toch flink duurder te zijn. Tot een uur of 6 is het goed, maar daarna wordt het 75 dollar. Iets te veel van het goede en de man van de parkeerplaats verwijst ons door naar een garage iets verderop. Hier kost het maar 36 dollar. Als we alle spullen eruit halen, zien we dat de koelbox lekt. Hmmm een opblaasbare koelbox is misschien handig te vervoeren, maar niet handig om er ijs in te doen. Niet een verstandig keus.

Onderweg naar downtown Boston stoppen we ook bij Starbucks, voor wat verfrissing. Het is ook vandaag weer snik heet. Rond het middaguur gaan we de freedom trail lopen. Een lange wandeling langs de historische high lights van Boston. Op deze manier kom je door de verschillende wijken van Boston en krijg je een mooie indruk van de stad. De stad oogt relaxed en we voelen ons er op ons gemak. De regio kampt met erge droogte en het is fijn dat het niet regent, maar toch. Als we over de rivier lopen, ook dan voelen we geen verkoelend briesje. Als we bij de haven zijn, gaan we het Visitor centre in. Heeeeerlijk, wat een verfrissing. Het is hier bijna koud. Ondertussen is het ongeveer 4 uur en we besluiten om het laatste stukje naar Bunker hill monument, niet te doen. We zijn moe van het lopen in deze hitte en we willen op tijd terug zijn voor de Boston Red Sox’s wedstrijd.

Op de weg terug stoppen we bij een bar aan Beacon street. Stappen we binnen roept iedereen: Maurice! Wat voelt dat vertrouwd, een bar waar iedereen je naam kent. Na nog een souvenir gekocht te hebben stappen we uit Cheers. Zo dit stond op mijn lijstje om te zien in Boston

Nog even in een fastfood restaurant een medium cola bestellen (blijkt ongeveer 1 liter te zijn), om de waterhuishouding op orde te brengen en dan naar Fenway Park. We dachten dat we er al waren, maar het was toch nog een kilometer lopen. Maar het is gelukt, door de security en we zijn binnen. In de fanshop nog een paar spulletjes kopen, voor Veerle en mij een petje en voor Bram een “juich” vinger. Wat is dit toch een mooi stadium. Het oudste van de MLB. De bankjes waar we op zitten zijn niet het meest comfortabel, maar het voelt wel ontzetten knus aan. Onze tickets hebben we vooraf besteld via StubHub.com en we zitten in de grandstand 32 rij 5. Omdat het zo’n klein stadium is, zit je echt dicht op het veld. De Red Sox verliezen helaas van de Detroit Tigers met 4-2, maar de avond is toch zeker geslaagd. We hebben de Nederlandse korte stop zien spelen Xander Bogaerts, die volgens ons ten onrechte is uit gegeven. Genoten van de gezelligheid in Fenway Park; Take me out to the ballgame en sweet Caroline gehoord. Het little green monster gezien. De wedstrijd begon om 19:00 en was rond 22:30 afgelopen. Nu in de auto in het donker terug naar de camping. Tegen middernacht zijn we bij onze tenten en het is nog steeds 27 graden Celsius. Zal een warm nachtje worden.