Lunenburg - Reisverslag uit Peggy's Cove, Canada van Maurice Staps - WaarBenJij.nu Lunenburg - Reisverslag uit Peggy's Cove, Canada van Maurice Staps - WaarBenJij.nu

Lunenburg

Door: Maurice

Blijf op de hoogte en volg Maurice

01 Augustus 2016 | Canada, Peggy's Cove

Maandag 1 augustus 2016 Lunenburg

Op de 47e verjaardag van het Kejimkujik NP, vertrekken wij uit het park. Helaas hebben zonder het zien van een schildpad. Ook geen zwarte beren, maar die zijn een stuk zeldzamer hier. Op de rit uit het park ziet Veerle de folder over zwarte beren in het park. Hier schrikt ze van.

Bij een kleine diner stoppen we om te ontbijten. Ons motto is hoe kleiner hoe beter om te eten. De kinderen hebben zich verheugd op pancakes, maar die hebben ze helaas niet. Dan wordt het toast, bacon en ei. Na het ontbijt en de grote mokken slappe koffie gaan we verder.

Op onze rit naar de zuidkust en het plaatsje Liverpool zien we een osprey nest boven op een elektriciteit kabel zitten. Omkeren en er weer terug, want hier wil ik een foto van. Als ik uitstap en richting de paal loop, vliegt als snel de osprey op en begint te krijsen. Hij vindt het niet leuk dat ik kom aangelopen en vliegt ook van het nest af. Snel nog een paar foto’s en weer terug in de auto. Ik wil de vogel niet opjagen en wil zelf ook niet aangevallen worden.

Liverpool is een kust stadje met natuurlijk een vuurtoren die niet meer in gebruik is. Ooit was deze plaats van belang voor de houtindustrie. Na stukje rond het vuurtorentje gelopen te hebben gaan we weer verder. Via de snelweg 103 gaan we naar Lunenburg. De oude stad Lunenburg maakt onderdeel uit van de Unesco wereld erfgoed lijst. Het is een prachtig havenstadje met veel verschillende kleuren huizen. Het zijn meestal felle kleuren die gebruikt worden, zoals rood, paars, blauw, oranje etc. We trekken voldoende tijd uit om de stad te bezichtigen. In een van de winkeltjes kopen we voor Veerle een vuurtorentje voor aan haar armband. Het weer betrekt wat en rond zes uur vertrekken we naar onze volgende overnachting. Dit is een camping in Glen Margaret. Voor we Lunenburg gingen bezichtigen heb ik gebeld of ze nog plaats hadden en dat was gelukkig.

De camping heeft ruimte zat en we kiezen een plekje op een ruim grasveld. Na de tenten opgezet te hebben, is het Maandag wasdag. Er is een wasserette en daar maken we graag gebruik van. Tijdens het wachten voor de droger werk ik mijn reisdagboek bij. Morgen naar Peggys Cove en daarna Halifax. Ben benieuwd waar we dan weer gaan overnachten.