Cape Breton - Cabot Trail - Reisverslag uit Chéticamp, Canada van Maurice Staps - WaarBenJij.nu Cape Breton - Cabot Trail - Reisverslag uit Chéticamp, Canada van Maurice Staps - WaarBenJij.nu

Cape Breton - Cabot Trail

Door: Maurice

Blijf op de hoogte en volg Maurice

05 Augustus 2016 | Canada, Chéticamp

Vrijdag 5 augustus 2016 Cape Breton - Cabot Trail

Vannacht heeft het wat geregend, maar als we opstaan is alles weer droog. Dit komt mede door de harde wind die hier staat. De kampeerplaats is slechts een paar honderd meter van het strand en dat merk je goed. Gelukkig staan er grote bomen langs de rand van de camping die de wind wat tegenhoudt.

In Canada hebben we nu al twee keer ontbeten in een restaurantje waar ze geen pancakes serveerden voor het ontbijt. Omdat de kinderen dit toch wel erg lekker vinden, maken we die maar zelf deze ochtend, samen met een eitje. Het is al redelijk laat als we naar het strand lopen. De auto is al ingepakt en we willen toch even van het strand genieten. Bij het strand aangekomen zien we dat het een heerlijk zand strand is. De kinderen hebben geen zwemkleding aan en gaan elke keer een stukje verder het water in. Op een gegeven moment maakt het niet meer uit en zijn de doorweekt, Ach ja, het is heet en de kleren drogen we wel in de auto.

Een paar kilometer verder op start de wandeling die we vandaag willen doen. De Franey hike heeft een mooi uitzicht op de kust. Het is een pittige wandeling maar slechts een paar uur, dus valt het mee.
Bij de start worden we gewaarschuwd dat we in coyote gebied zijn en daarom nemen we een grote wandelstok/tak mee, die bij het begin van de hike staat. De tocht omhoog is pittig, maar wel mooi. Onderweg zien we blueberry’s langs het pad staan. De rijpe bessen plukken we en ze smaken lekker zoet. Na anderhalf uur zijn we aan de top en ook hier staat weer een rode stoel. Het uitzicht is inderdaad verbluffend en we genieten hiervan en rusten uit van de klim. Hier komen we in gesprek met een Amerikaans echtpaar en een Canadees stel. De weg terug is veel geleidelijker en gaat snel en kost weinig moeite. Bram en ik lopen voorop en al kletsend ziet Bram een hoen-achtige vogel voor ons op het pad zitten. We stoppen en aanschouwen de vogel, terwijl de kamera’s worden gepakt. Deze vogel is niet alleen, een stuk of vijf jonge vogels lopen in de buurt rond. Na de vogels goed aanschouwd te hebben lopen we door. Als ze niet op het pad had gezeten, maar aan de kant in het gras, dan hadden we de vogels nooit gezien. Zo goed zijn de schuilkleuren.

Nadat we terug zijn, rijden we de Cabot trail verder door en stoppen we nog voor een paar kleine wandelingen. Eerst bij Lone Shieling en daarna bij MacIntosh Brook. Hierna rijden we door naar onze camping, Cheticamp campground. Wij doen het rustig aan bij de tent en Bram en Veerle gaan naar de speeltuin. Na een tijdje komt Veerle terug en Bram nog niet. Hij is met een aantal Canadezen en Amerikanen aan het voetballen.