Cape Breton - Meat Cove - Reisverslag uit Chéticamp, Canada van Maurice Staps - WaarBenJij.nu Cape Breton - Meat Cove - Reisverslag uit Chéticamp, Canada van Maurice Staps - WaarBenJij.nu

Cape Breton - Meat Cove

Door: Maurice

Blijf op de hoogte en volg Maurice

06 Augustus 2016 | Canada, Chéticamp

Zaterdag 6 augustus 2016 Cape Breton - Meat Cove

Na het ontbijt vertrekken we op weg naar de meest noordelijke gemeenschap van Nova Scotia, Meat Cove. Het is een flinke rit en vanaf Cape North gaat de rit soms ook stijl omhoog. Na verloop van tijd wordt het asfalt afgewisseld met gravel. Uiteindelijk zijn we bij Meat Cove. Het waait hier goed en kijken wat rond hier. In de verte zien we een eiland liggen. Is dit Newfoundland?

Op de weg terug stoppen we bij een strand waar John Cabot aan land kwam. Maar of dit werkelijk het geval is, is onduidelijk, omdat ook gedacht wordt dat dit op Labrador is. Nadat de kinderen genoeg genoten hebben van het water rijden we verder terug. Ik val in herhaling, maar het uitzicht is adembenemend. Vaak zien we links en rechts van ons steile bergen en dan weer een geweldige kustlijn. De Cabot Trail is daadwerkelijk indrukwekkend.

Voordat we terug zijn doen we nog een snelle wandeling van een uurtje, waarin we hopen een moose te zien. Helaas zien we geen wild. Omdat we door onze voorraad heen zijn, gaan we op zoek naar een supermarkt. Als we in Cheticamp bij een supermarkt aankomen, is deze net 10 minuten dicht. De winkel sluit vandaag om vijf uur. We rijden verder naar het volgende dorp en ook hier sluit de winkel om vijf uur. Onze voorraad is op, dus gaan we naar een restaurant.

Terug op de camping pakken we de boel in en daarna gaat het kampvuur aan, waarna we ons bijna ziek eten aan marshmallows. En dan naar bed, want morgen vroeg op omdat we richting Quebec gaan.