Jacques Cartier - Reisverslag uit Saint-Philippe, Canada van Maurice Staps - WaarBenJij.nu Jacques Cartier - Reisverslag uit Saint-Philippe, Canada van Maurice Staps - WaarBenJij.nu

Jacques Cartier

Door: Maurice

Blijf op de hoogte en volg Maurice

11 Augustus 2016 | Canada, Saint-Philippe

Donderdag 11 augustus 2016 Jacques Cartier

Ook vandaag hebben we nog geen brood en zijn dus weer genoodzaakt om pancakes te eten. Onze brander maakt nu gebruik van benzine in plaats van de coleman brandstof. De benzine doet het erg goed. Het vuur is veel heter met de benzine. Als we zitten te eten verschijnen er twee vossen. Zo lopen op hun gemakje in de buurt van onze plek. Op het moment dat wij bewegen, schiet er een terug het bos in. De andere maakt het niet veel uit en loopt tussen de plaatsen door richting de rivier. Daarbij loopt hij pal langs de andere twee kampeerders. Weer een vet moment meegemaakt. Als we op een druk kampeerterrein hadden gestaan, hadden we dit waarschijnlijk niet meegemaakt.

Zodra alles in de auto zit vertrekken we. Eerst nog een korte wandeling door het park en dan richting Montreal. De wandeling die we maken duurt ongeveer een uur en drie kwartier. Maar al snel krijgt Veerle last van haar heup, waar ze sinds gisteren last van heeft. Om de problemen niet groter te maken keren Veerle en Lisette om. Bram en ik gaan door en lopen snel, zodat ze niet zo lang hoeven te wachten. De wandeling gaat omhoog en omlaag en is niet super mooi. Het park zelf is echt wel de moeite waard. De rivier die er door heen stroomt en de mooie bomen langs de rand, zorgen voor een mooi plaatje. Ondanks dat we er zo kort blijven is het park echt de moeite waard. Als we weer terug zijn dan gaan we rijden naar Montreal.

We nemen de snelweg aan de zuidkant van de rivier en rijden zo naar onze KOA campground in St Philippe de Laprairie. Als we van de snelweg af zijn zien we mooie stenen huizen. Het is allemaal keurig verzorgd. Ook zien we fietspaden. De omgeving is weer flink anders dan waar we vanochtend begonnen. Bij de camping sturen we de kinderen meteen naar het zwembad. Dat is heel lekker, want het is hier 33 graden. Wat is het warm hier, ook dit is heel anders dan we tot nog toe meegemaakt hebben. Lisette gaat de was doen en ik ga nog wat boodschappen doen, waarna we allebei ook naar het zwembad gaan. Hopelijk koelt het hier wel af in de avond.

• 12 Augustus 2016 - 08:25

Angela:

Wat zien jullie veel moois! Heel veel plezier nog!

• 13 Augustus 2016 - 14:48

Robben:

Hallo luitjes, wat maken jullie weer een fantastische reis.
    EN Bram, wat heb je een leuke foto gemaakt in Boston. Nog heel veel plezier genieten maar, Dorin.