04 Skuleskogens - Byske - Reisverslag uit Byske, Zweden van Maurice Staps - WaarBenJij.nu 04 Skuleskogens - Byske - Reisverslag uit Byske, Zweden van Maurice Staps - WaarBenJij.nu

04 Skuleskogens - Byske

Door: Maurice

Blijf op de hoogte en volg Maurice

18 Juli 2017 | Zweden, Byske

04 Dinsdag 18 juli 2017 Skuleskogens - Byske

Als het niet waait is het erg lekker in de zon. Het waait een klein beetje en het is zo goed te doen. Deze ochtend gaan we een wandeling doen die we gisteren bepaald hebben. Hiervoor rijden we naar de zuidelijke ingang van Skuleskogens Nationalpark.

Het is echt stralend weer. De zon schijnt volop en er waait af en toe een straf windje. De wandeling die we gaan doen is ongeveer 10 kilometer. Als eerste volgen we het oranje pad, wat meestal heel goed begaanbaar is, omdat er houten planken liggen, waarover je kunt lopen. Na een poosje slaan we rechts af en nemen we het blauwe pad. Deze brengt ons naar de top van de Slattdalsberget. Hier hebben we een schitterend uitzicht van de kustlijn. Het is erg mooi en we zien de verschillende eilandjes voor ons liggen. Hier blijven we even zitten genieten. Boven op de top waait het wel erg hard, maar door de zon en de inspanning is het toch aangenaam. Nu dalen we af en komen zo weer op de oranje route en lopen door het Slattedalsskrevan. Het is een kort, maar indrukwekkend ravijn waar we door lopen. De wanden zijn stijl en het is er windstil. Heel anders dan zojuist. Nu lopen we door langs de Tarnatt vattnen en meertje en lopen we naar het Tarnattholmarna. Een schiereilandje voor de kust. Hier blijven we even en de kinderen spelen wat rond het water. Na weer wat energie bijgetankt te hebben beginnen we aan de terugweg. Op het vasteland lopen we wat omhoog en volgen de kustlijn. Na een kilometer loopt de weg dichter langs het water en we volgen deze weg tot we net voor het einde waar omhoog lopen richten onze oranje route. Als we die hebben gevonden lopen we terug naar de auto. Er vallen nu een paar druppels maar die stellen niet zoveel voor.

Na nog wat gedronken en gegeten te hebben vertrekken we weer voor onze reis naar het noorden. Onderweg wordt het weer er niet beter op en rijden we regelmatig in de regen. Het voordeel is dat de vliegjes van de ruit gaan en van de dakkoffer. Onderweg nog wat boodschappen inslaan bij een Coop en we zijn weer onderweg. De eerste camping waar we stoppen, vereist een campingkaart en die hebben we niet. Deze kopen voor 1 nacht is een beetje te veel van het goede. Daarom rijden we verder naar de camping waar we zullen verblijven in Byske. Ook hier heb je zo een kaart nodig, alleen gelukkig doen ze niet zo moeilijk en kunnen we hier toch blijven. Het is een super grote camping met een zwembad met veel glijbanen, alleen het regent dat het giet. En het is koud. We hebben geen zin om te gaan zwemmen. Je begrijpt het niet, maar er zijn toch nog een aantal kinderen die aan het zwemmen zijn.

Om toch wat beschutting te hebben tegen de regen zetten we de tarp op. Een gedeelte wordt aan de auto geknoopt en met wat stokken is er toch enige beschutting. Wat een pokken weer. Gelukkig heeft ook deze camping een mogelijkheid om binnen te koken. Dat doen we en daar eten we het ook op. Maar wat zijn die kinderen hier vervelend. In de ruimte waar je kunt zitten laten de kinderen stoelen vallen en rapen ze niet op. De oorzaak zal wel zijn dat ze binnen moeten zitten en dat ze daar vervelend van worden.