Dag 17 Trollstigveien - Reisverslag uit Stryn, Noorwegen van Maurice Staps - WaarBenJij.nu Dag 17 Trollstigveien - Reisverslag uit Stryn, Noorwegen van Maurice Staps - WaarBenJij.nu

Dag 17 Trollstigveien

Door: Maurice

Blijf op de hoogte en volg Maurice

31 Juli 2017 | Noorwegen, Stryn

Dag 17 Maandag 31 juli Trollstigveien

Gisteren hebben we relaxed gedaan in de ochtend, daarom staan we redelijk op tijd op vandaag. Als eerst gaan we de waterval Mardalsfossen bekijken. Dit is de waterval met de grootste ononderbroken valhoogte (297m) van Noord Europa. De auto parkeren we de parkeerplaats in de buurt van de waterval, waarna we naar de waterval lopen.

Bij de waterval aangekomen zien we de waterval niet alleen, maar voelen we deze ook. De nevel van de waterval komt je kant uit. Bram en ik lopen nog verder naar de waterval en we worden goed nat, want de nevel wordt steeds sterker. De grond is modderig en glad en ik glijd ook nog uit. Niks aan de hand, alleen goed opletten. Het was een mooi uitzicht en lekker fris.

Nu gaan we het trollenpad rijden. In het Noors is dit Trollstigveien. Het is het mooist om deze van noord naar zuid te rijden en dat doen wij gelukkig ook. De weg begint in Andalsnes en eindigt voorbij Geiranger. Het eerste stuk gaat stijl omhoog, via veel haarspeldbochten en geeft een mooi uitzicht over de waterval boven in. Boven aangekomen is er een moderne rustplaats met mooi uitkijk punten. Ook hier niet zomaar iets neergezet, maar mooi architectuur. Ook een prachtig uitzicht.

De weg gaat verder en we komen langs een uitkijkpunt waar we alweer een ontzettend mooi uitzicht hebben, nu op het Geirangerfjord. Dit wordt beschouwd als een van de mooiste fjorden van Noorwegen en dat snappen wij ook. Het helder groene water wat kronkelt tussen de hoge steile bergwanden is indrukwekkend mooi. Een cruiseschip vaart ook door het fjord en zorgt voor een mooi plaatje.

Als we weer afgedaald zijn naar Geiranger en daarna weer omhoog, gaat het regenen en rijden we tussen de sneeuw. We rijden wat langer op de deze hoogte waarna we via een aantal tunnels afdalen. Beneden aangekomen moeten we een keuze maken,, Linksaf richting Groti of rechtsaf richting Stryn. Wij kiezen voor het laatste en vinden de camping Strynsvatn in Stryn waar we onze tent neerzetten.

Helaas regent het nu en als de tenten staan, dan gaan de in de kookruimte koken en eten.