Dag 03 Central Park - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Maurice Staps - WaarBenJij.nu Dag 03 Central Park - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Maurice Staps - WaarBenJij.nu

Dag 03 Central Park

Door: Maurice

Blijf op de hoogte en volg Maurice

27 April 2015 | Verenigde Staten, New York

Als we wakker worden, zien we in onze keuken een ontbijtje staan, met druiven en blauwe bessen. Erg aardig. Dat gaat er goed in en als we allemaal klaar zijn vertrekken we. Het zou vandaag een mindere dag worden, maar het ziet er weer mooi uit als we uit ons appartement stappen. Een lekker zonnetje en een beetje fris. Ideaal voor een city trip.

Weer via de metro, naar 59th street. De meeste wegen horizontaal zijn genummerd en vaak is de ene keer eenrichtingsstraat de ene kant uit en de volgende keer de andere kant uit. Lekker makkelijk. Als eerste gaan we nu Bloomingdale binnen. Een luxe winkelcentrum met allerlei dure winkeltjes. Noem het maar op en het zit erin. Iets te prijzig voor mij, maar we kopen toch iets voor Veerle. Een bedeltje van het Vrijheidsbeeld. Op de weg naar buiten lopen we langs Magnolia Bakery. Heel veel keus in allerlei taartjes, cupcakes en muffins. Wat een zoetigheid hier, gelukkig lopen we ook veel en dan geeft het niets. Toch? Hier kiezen we iets lekkers uit en smullen dat buiten op. Nu op weg naar Central Park. We komen het park binnen via de Zoo, waar we niet naar binnen gaan. Lopen naar the pond. Klimmen op de grote rots, om een beter uitzicht te hebben. Wat is dat park groot zeg. Volgens mij wel vijf km lang. We doen het rustig aan en lopen, zitten en lopen weer verder. Het is inderdaad een oase van rust in deze drukke stad. Langzaam gaan we noordwaarts in het park. Langs the Dairy, the boathouse, Alice in wonderland, bethesda fountain en Belvedere castle. Op the great lawn, spelen kinderen honkbal. We lopen het park uit en gaan naar de voorkant van het american Museum of Natural History. Misschien kunnen we binnen een stukje kijken. Een museum bezoek zit er vandaag voor ons niet in. Aan de mooie kant (die van Central Park) mogen we niet binnen. Geen glimp van de binnenkant van het museum voor ons. Het park steken we over naar de andere kant en lopen zo langs het Metropolitan Museum en het Guggenheim Museum. Dit laatste ziet er mooi uit aan de buitenkant, maar oogt wel klein.

Door upper East side lopen we weer terug naar het zuiden. Het is een chique buurt en we zien veel mooie huizen en rijke lui. De kinderen die we zien zijn vaak in een school tenue. Geld zat hier voor sommige mensen. Ook nu weer even rusten en weer op kracht komen. We pakken een Starbucks en tanken bij. Het is al weer kwart voor vijf als we weer op weg gaan. Door de grote straten lopen we wat winkels binnen. Net voor we de Superdry binnen gaan gebeurt er weer iets smerigs. Nu is het Veerles beurt om geraakt te worden door een duif. Veerle staat onder een straat bord en heeft daar pech. Zakdoekje en wat water, klaar. Je ziet er niets meer van.

Rechts onder Central Park is de Apple store. Deze glazen kubus willen we ook van binnen bekijken. Het is er stervens druk. Waarschijnlijk omdat de Apple watch sinds afgelopen weekend te koop is. Daarna nog een bezoekje een heel grote speelgoed winkel (FAO Schwarz) en dan weer onder de grond, terug naar Brooklyn. Drie van de vier hebben het wel gehad, maar Bram heeft nog energie over. Hij is nog niet moe. Dat is een goede eigenschap in the city that never sleeps. Het is weer donker als we thuis zijn en we eten thuis nog wat.

Vandaag is onze 2e echte dag in New York. Wat mij/ons opvalt zijn een aantal dingen. Overal wordt gewerkt, nou ja op veel plaatsen. De politie sirenes vallen eigenlijk best wel mee. Je hoort er een paar op een dag en echt niet ieder kwartier een. Het voorjaar is een mooie periode om een stad te bezoeken. In New York staan veel bomen in bloei met de bloesem. Erg mooi. Bij sommige auto’s hangt er op de achterbumper een “Bumper Bully” een soort rubberen mat die de achterbumper moet beschermen tegen krassen/deuken. Er zijn aardig wat dure winkels en ook rijke mensen. En tot slot, ja, die kinderen in hun schoolkostuum. Jongens met een colbertje en stropdas aan.

• 29 April 2015 - 16:16

Sibylla:

Heerlijk om jullie verhalen te lezen! Alle details...love it! Geniet ervan en blijf vooral posten!