Watervallen in Ricketts Glen - Reisverslag uit Danville, Verenigde Staten van Maurice Staps - WaarBenJij.nu Watervallen in Ricketts Glen - Reisverslag uit Danville, Verenigde Staten van Maurice Staps - WaarBenJij.nu

Watervallen in Ricketts Glen

Door: Maurice

Blijf op de hoogte en volg Maurice

08 Mei 2015 | Verenigde Staten, Danville

De rest van de familie moet deze vakantie regelmatig geduld hebben als ik bezig ben met foto’s maken, of als ik de action cam op de auto bevestig. Dat duurt meestal wel even. De kamera bevestigen aan de auto is een heel gepuzzel om te zorgen dat de kamera precies goed staat. Ik ben benieuwd of er leuke filmpjes tussen zitten, of dat ze allemaal geduld hebben gehad om niets. Laten we maar hopen dat er leuke dingen tussen zitten.

Geen ontbijt in het motel. Mijn plan is om bij een subway een broodje te halen. Alleen dat is makkelijker gezegd dan gedaan. We rijden namelijk binnendoor naar Ricketts Glen en komen geen winkel of iets dergelijks tegen. Eigenlijk zijn we maar 1 supermarkt tegen gekomen en net voor het park een winkeltje. Gelukkig, daar stoppen en we kopen wat verse broodjes. De broodjes worden vers belegd en zitten prop vol. Je kunt gewoon niet dicht vouwen. Na een paar minuten zijn we in het park.

In het bezoekers centrum pakken we een folder met de wandelroute erin. We doen een wandeling van ongeveer 3,5 mijl en zien dan de meeste watervallen die er in dit park te zien zijn. Op de folder zie ik ook een afbeelding van een beer staan. Oeps we hebben geen beerspray bij ons. Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik hier niet zo bang ben om een beer tegen te komen. Voor de zekerheid maar niets tegen Veerle gezegd, die toch ook dezelfde folder heeft, maar het dus niet gezien heeft.

De wandeling begint rustig met een dikke mijl op wat dalend terrein. We lopen in de bossen en horen nog geen waterval, maar wel volgens. Opeens zie ik aan de kant van het pad een groot dier een boom in kruipen. Wij staan op een meter of tien afstand en onze aanwezigheid hindert hem niet. Langzaam klimt hij verder de boom in. Het is een boomstekelvarken, een oerzon. Het is op de Canadese bever na het grootste knaagdier van Noord-Amerika. Rustig klimt hij verder en klimt op een relatief dun takje. Ook dit is erg mooi om te zien. We lopen verder en kommen nu bij de watervallen aan. Het is echt een prachtig gezicht wel 20 watervallen op zo’n klein gebied. Het is jammer dat ik mijn statief niet heb meegenomen en mijn ND filter. Ik had vooraf niet gedacht dat ik watervallen zou tegen komen op vakantie. Met behulp van steentjes en de zelfontspanner maak ik foto’s van de verschillende watervallen. Door de vele foto momenten doen we een kleine vier uur over de wandeling.

Na ons wat opgefrist te hebben in het bezoekerscentrum rijden we verder. Een rit van drie uur moeten we nog doen. Het eerste stuk is weer heel mooi. Binnendoor, door het heuvelachtige landschap. Daarna de snelweg op, waar er wat harder gereden mag worden, maar het af en toe niet lukt, door de drukte. We komen aan in het laatste motel van onze vakantie in Somerset. Dit ligt 40 minuten zuidelijk van Newark international Airport. De luchthaven waarvan wij morgen weer vertrekken.

Op de kamer pakken we voor zover mogelijk alle spullen in en zorgen dat we morgen hier weinig tijd mee kwijt zijn. Daarna check ik ons in voor de vlucht en pas de plaats waar wij in het vliegtuig zitten aan, zodat we dichter bij elkaar zitten. Na het eten zijn we weer terug op de kamer. Nu ga ik verder met mijn reisdagboek. Ik liep nog enkele dagen achter. Her is nu 1 uur in de nacht als ik weer bij ben. Snel verslag plaatsen en dan naar bed.

  • 09 Mei 2015 - 09:03

    Angela:

    Wat hebben jullie een mooie vakantie gehad.
    Veilige reis terug en tot gauw!

  • 09 Mei 2015 - 10:42

    Dorine Robben:

    Hallo luitjes,
    Jullie hebben weer een prachtige vakantie gehad, veel gezien en ondernomen.
    Hele leuke verslagen gemaakt Maurice en Lisette.
    De Foto's zullen wel mooi zijn. En Bram en Veerle, wat kunnen jullie goed lopen. Dat waren vele Kilometrs.
    Nu wens ik jullie weer een goede reis terug,
    Heel veel groetjes, Dorine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Danville

Maurice

Actief sinds 24 Jan. 2009
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 19317

Voorgaande reizen:

10 Juli 2019 - 10 Augustus 2019

Westkust VS 10 jaar later

15 Juli 2017 - 05 Augustus 2017

Rondreis Scandinavië

24 Juli 2016 - 17 Augustus 2016

Oostkust VS en Canada

25 April 2015 - 10 Mei 2015

Steden Oostkust VS

29 Juni 2013 - 28 Juli 2013

Rondreis VS Canada

19 Juli 2011 - 02 Augustus 2011

Toscane

30 Juli 2010 - 16 Augustus 2010

Noord Spanje

25 Juli 2009 - 24 Augustus 2009

Rondreis VS westkust

Landen bezocht: