Op weg naar Boston - Reisverslag uit Andover, Verenigde Staten van Maurice Staps - WaarBenJij.nu Op weg naar Boston - Reisverslag uit Andover, Verenigde Staten van Maurice Staps - WaarBenJij.nu

Op weg naar Boston

Blijf op de hoogte en volg Maurice

24 Juli 2016 | Verenigde Staten, Andover

Zondag 24 juli 2016 Aankomst Boston

He he, het is fijn om eindelijk onderweg te zijn. Vrijdag nog gewerkt, daarna een super gezellige borrel met vrienden. Op zaterdag nog de laatste dingen doen voor de vakantie. En op zondag is het dan eindelijk zover. De voorbereidingsstress is voorbij op het moment dat we in de auto stappen en helemaal als we op het vliegveld zijn. De afgelopen weken is het vrij intensief geweest. Veerle die groep 8 heeft verlaten. Anderhalve week terug de afscheid musical, die ontzetten mooi was. Deze week het afscheidsfeestje van groep 8 en nu is het echt waar. Hoofdstuk basisschool is voorbij, hoofdstuk middelbare school begonnen.

De wekker ging om 4:40. Het streven was om om 5:30 in de auto te zitten en dat is redelijk goed gelukt. We vertrekken van Dusseldorf, waarna we via Frankfurt naar Boston vliegen. Het was gelukkig rustig op de weg en iets na 7 uur komen we aan op parkeerplaat p24. Vanaf de snelweg zijn we heel snel bij de parkeerplaats. Een plek hebben we vrij snel gevonden en als we naar de bushalte lopen stopt er al een bus. De chauffeur is erg behulpzaam en regelt alvast een bagagekarretje. Handig als we er zijn. Omdat we gisteren al online hebben ingechecked, kunnen we meteen naar de balie om onze bagage af te leveren. Ook hier weer vriendelijke mensen. Tot nu is Dusseldorf een top vliegveld. Omdat alles soepel gaat zijn we 3 uur voor het vertrek al aanwezig. Beter dit, dan stressen of je je vlucht wel haalt. De planning is dat we om 10:35 vertrekken, maar het wordt 10:45 voor de airbus A320 van Lufthansa de lucht in gaat. Een halfuur later raken die wielen al weer het asfalt van de landingsbaan in Frankfurt. Kort vluchtje en het grappige is dat Bram een soort puzzel en een kaartspel aangeboden krijgt. Veerle krijgt dit niet. Na de landing lopen we naar de gate waar onze vlucht naar Boston van vertrek. Het is slechts een korte stopover. Onze vlucht in de Boeing 747-8 staat gepland voor 13:05. Ook deze vertrekt wat later, maar niet veel. Zodra we hier zitten komt de stewardess langs en ook nu krijgt Bram weer hetzelfde ding aangeboden en weer krijgt Veerle niets. Als ze hem omver 30 jaar nog steeds jonger inschatten is dat toch maar mooi meegenomen.

De vlucht is tot nu toe relexad, filmpje kijken, hapje eten, drankje etc. In het toestel is ook Wifi aanwezig tegen betaling, maar dat doen we maar niet. Acht uur zonder internet moet wel lukken. Alhoewel ik wel benieuwd ben wat Max Verstappen gedaan heeft vandaag.

De planning is dat we rond 14:45 lokale tijd landen. Als we landen, dan de bagage ophalen en naar onze huurauto. Benieuwd of alles er in past.. Daarna inkopen doen bij een Walmart en dan naar onze camping in het Harold State Park.

Het vliegtuig land inderdaad om kwart voor drie en we kunnen in de rij gaan staan voor de douane. Omdat we sinds 2008 al eerder in de VS zijn geweest, mogen we in een snellere rij. Dat is mooi. De man van de douane is niet echt vriendelijk, maar ja. We zijn er doorheen en ook heel snel kommen onze tassen op de band voorbij en kunnen we vertrekken. Even zoeken welke bus we moeten hebben die ons naar de autoverhuurder Alamo brengt. Die komt er net aan, dus snel in de bus. Het is hier nu 31 graden, lekker weer, maar niet om te sjouwen met tassen. Aangekomen bij de verhuurder trap ik er toch in en neem een upgrade. Het wordt geen Toyota RAV4, maar een KIA Sorente V6 AWD. Nog geen 1100 mijl op de teller en echt een mooie auto. Alles past er goed in. Volgende keer toch maar de “juiste” auto in Nederland reserveren.

Onder weg naar de camping lukt het niet om een Walmart te vinden, daarom eerst naar de camping en daar maar vragen. Op de Harold Parker State Park campground, hebben we echt een super grote plek. Alle plekken staan vrij ver van elkaar en het is er super rustig. De tenten staat ondertussen, de luchtbedden zijn opgeblazen en nu zijn we klaar om naar de Walmart te gaan. Een kilometer of vijf verder op is er een. Helaas geen verse groenten, of vers fruit, of vers brood, maar drinken en andere levensmiddelen zijn er wel. Een paar minuten voor acht zijn we er uit en terug naar de tent, snel een gevulde soep en naar bed.