Acadia NP - Reisverslag uit Seawall, Verenigde Staten van Maurice Staps - WaarBenJij.nu Acadia NP - Reisverslag uit Seawall, Verenigde Staten van Maurice Staps - WaarBenJij.nu

Acadia NP

Door: Maurice

Blijf op de hoogte en volg Maurice

27 Juli 2016 | Verenigde Staten, Seawall

Woensdag 27 juli 2016 Acadia NP

Waarom doe ik dit? Ik lig lekker in mijn tentje, af en toe wakker geworden van het gepraat van Bram in zijn slaap, maar nu ben ik wakker van de wekker. Het is 4 uur en over vijf kwartier komt de zon op bij Cadillac mountain. In mijn slaapzak blijven liggen voelt veel aantrekkelijker dan eruit gaan. Maar ja, ik doe het toch maar. Bram zijn slaapzak voelt voor hem ook te lekker aan, maar we doen het toch. Samen met Bram staan we snel op en vertrekken we. Cadillac Mountain is drie kwartier rijden. Het laatste stukje is het druk en we zijn eigenlijk al te laat. Op de parkeerplaats is geen plaats meer. We rijden een stukje terug naar een parkeerplaats eerder. Uiteindelijk zijn we op tijd op de top. Het is heel erg druk hier. We lopen iets verder door naar beneden en hebben een plekje voor ons gevonden. Ontzettend tof dat Bram mee is gegaan!

Het bijzondere aan Cadillac Mountain, is dat op deze plek de zon als eerste op komt in de VS. Vanaf de berg hebben we een heel mooi uitzicht op de Noord Atlantische Oceaan en wat kleine eilandjes die daarin liggen. Het is een rustige ochtend, met bijna geen wolken en een comfortabele 18 graden Celsius. De zonsopkomst is mooi en we blijven nog even genieten. Rustig aan lopen we terug naar de auto en nemen daar nog een boterham voor we weer terug rijden naar de camping. Op de camping aangekomen kruipt Bram in zijn slaapzak en ik ga in de hangmat nog even slapen. Een goed begin van de dag.

Als de dames wakker en aangekleed zijn en we ontbeten hebben gaan we op pad. We gaan de Park Loop Road doen. Dit is een scenic route van ongeveer 27 mijl langs een aantal mooie punten. Een van de eerste stops is Bar Harbor. Een gezellig super toeristisch plaatsje. Dit is het toeristische centrum van Acadia. Je struikelt hier over de toeristen en kunt hier veel winkelen, op whale watching gaan en kreeft eten. Overal wordt reclame gemaakt voor het eten van kreeft. Overal aan de kust wordt deze gevangen en ook in de supermarkt liggen de levende kreeften. Veerle vindt dit toch wel zielig zo, als die kreeften op elkaar gestapeld in een aquarium.

Het is nog geen vloed en we kunnen nu een stukje lopen van Bar Harbor naar Bar Island. De streep zand waar we over lopen heeft voor de naam van het plaatste en het eiland gezorgd (sand bar). Als het straks weer vloed is, dan kun je het eiland niet meer te voet bereiken. Wij gaan niet zover en gaan op zoek naar beestjes in het drooggevallen gedeelte. Krabbetjes zien we, kleine baby krabbetjes, maar ook een grote krab. Bram pakt ze vast en de grote krab spartelt met al zijn poten en scharen.

De rondrit brengt ons nog langs verschillende strandjes en Thunder Hole, waar het water naar boven spuit bij vloed. Helaas is het eb en kunnen we alleen wat klauteren op de rotsen. De route sluiten we af boven op Cadellac mountain. Het is hier nu rustiger dan vanochtend.

Na het eten gaan we weer terug naar het Bass Harbor Head Lighthouse. We zijn er nu een uur voor zonsondergang en er blijkt een pad te zijn naar beneden, waar je een mooie foto kunt maken van de vuurtoren. Geduldig klimmen we op de rotsen voor het beste plaatje. De kinderen gaan spelen bij het water. Na anderhalf uur denk ik dat ik wel een paar mooie plaatjes heb. Het is nu weer kampvuur met marshmallow tijd. En op tijd naar bed. Ik was niet helemaal tevreden over de plaatjes die ik vanochtend geschoten heb. Vandaar.