Vermont - Reisverslag uit Plainfield, Verenigde Staten van Maurice Staps - WaarBenJij.nu Vermont - Reisverslag uit Plainfield, Verenigde Staten van Maurice Staps - WaarBenJij.nu

Vermont

Door: Maurice

Blijf op de hoogte en volg Maurice

13 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Plainfield

Zaterdag 13 augustus 2016 Vermont

Als we opstaan regent het nog steeds een heel klein beetje. Het ziet eruit als een troosteloze dag. Onder de boom bakken we een eitje en eten ons brood op veranda van het wasgebouw. De picknick tafel is nat dus we moeten wat. Omdat we hier internet hebben reserveer ik een motel overnachting voor de laatste nacht. Daarnaast bel ik voor de overnachting van vanavond en daar is ook plaats. Is dat al geregeld.

Zodra we rijden, nodigt het weer nog niet uit om te gaan wandelen. Het is hier heel mooi, bij Lake Champlain en daarom is het jammer dat we alleen vanuit de auto kijken. We rijden door tot Burlington, de stad waar het snowboard merk Burton vandaan komt. Hier doen we boodschappen en drinken we onze eerste warme Starbucks koffie. Daarna gaan we naar het laatste onderdeel kijken van Wings over Vermont. Hier treden de Thunderbirds op, het demo team van de Amerikaanse luchtmacht. De auto parkeren we op een verzamelpunt, waarna we met schoolbussen naar de Waterfront harbor worden gebracht. Het is ondertussen droog, maar nog wel bewolkt. Aan de rand van het water eten we een verse groente en fruit salade en wachten we op de Thunderbirds. Helaas de bewolking hangt te laag, waardoor ze niet kunnen vliegen.

De bus brengt ons weer bij de auto en via Montpelier naar onze camping Onion River in Planfield. Onderweg wijzigt het weer van bewolkt naar zonnig en weer naar regen. Bij de camping heet de eigenaresse ons welkom. Het is een relaxte camping, ontzettend rustig en komt als een alternatieve camping over. De eigenaresse is heel aardig en als het harder begint te regenen als we in gesprek zijn, zegt ze dat we onze tenten onder een grote tent van wel 30 meter kunnen zetten. Dat doen we graag!

Het giet er nu uit, maar onze tent staat droog en we kunnen droog eten. Na het eten gaan we naar de bioscoop in Montpelier. Om kwart over negen begint Jason Bourne. Bij de ingang maken we een praatje met de man die de kaartjes controleert. Hij vraagt waar we vandaan komen en praten wat over Vermont. Als hij hoort dat we geen Moose gezien hebben is hij verbaasd. Met een heel grote zak popcorn gaan we de zaal binnen. Rond middernacht zijn we weer terug bij onze tent en gaan we slapen.

• 15 Augustus 2016 - 11:23

Ad En Corrie Staps:

WAT GENIET Je TOCH VAN JE VAKANTIE JAMMER DAT HET BIJNA VOORBIJ IS
    TOT ZIENS IN GOIRLE

• 15 Augustus 2016 - 14:00

Dorine Robben:

Wat zijn de weken voor jullie beslist omgevlogen. Maar jullie hebben weer 'nprachtiige
    Reis gemaakt. Nu wens ik jullie weer een behouden terugreis. Hals und Beinbruch!!!!!!!!
    Dorine.