White Mountains - Reisverslag uit Conway, Verenigde Staten van Maurice Staps - WaarBenJij.nu White Mountains - Reisverslag uit Conway, Verenigde Staten van Maurice Staps - WaarBenJij.nu

White Mountains

Door: Maurice

Blijf op de hoogte en volg Maurice

14 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Conway

Zondag 14 augustus 2016 White Mountains

Je zou het niet zeggen dat het vandaag Zondag is, want het is bewolkt, maar gelukkig wel droog. Vandaag gaan we richting de White Mountains van New Hampshire. De wegen die we vandaag rijden zijn bijna geen van alle snelwegen. Als eerste rijden we naar Lancaster. Net voor Lancaster gaan we de grens van Vermont over en rijden we New Hampshire binnen. De staat met het motto “Live Free or Die”. Dit staat ook op het nummerbord van onze auto.

Via Lancaster rijden we naar Gorham waar we koffie drinken. In specifieke koffiezaken, kun je goede koffie krijgen. Na een aantal tussenstops bij Visitor centers stoppen we bij de Glen Ellis Campground. Deze ziet er luxe uit en de prijs is ook zo, 47 dollar voor een plekje aan de rivier. Zo duur hebben we het gelukkig nog niet vaak gehad. Maar ja, het is hier benauwd en deze camping heeft een zwembad en een rivier om in te spelen voor de kinderen. Daarnaast zijn er nog tennisbanen, honkbal veld, basketbal veld etc, maar daar maken we geen gebruik van. De kinderen gaan naar het zwembad en wij gaan een boekje lezen bij onze tent en aan de rivier. Hier is het wat koeler, dan bij het zwembad.

Nadat de kinderen uit gezwommen zijn bij het zwembad gaan ze verder spelen bij de rivier. Zo is het hier goed uit te houden. Vanavond wordt er niet door ons gekookt, we gaan uit eten. Voor de kinderen wordt het een burger, voor Lisette zalm van de grill en voor mij een steak.