10 Harstad - Reisverslag uit Harstad, Noorwegen van Maurice Staps - WaarBenJij.nu 10 Harstad - Reisverslag uit Harstad, Noorwegen van Maurice Staps - WaarBenJij.nu

10 Harstad

Door: Maurice

Blijf op de hoogte en volg Maurice

24 Juli 2017 | Noorwegen, Harstad

Dag 10 Maandag 24 juli Harstad

Het is erg lekker wakker worden aan het strand. De lucht is weer heerlijk blauw en ondanks dat er verschillende tentjes staan is het toch rustig. Het is geen straf om hier met dit weer te kamperen. Een beetje met pijn in het hart verlaten we deze plek. Ersfjordstranda is echt een toppertje.

De koers voor vandaag gaat naar Gryllefjord, waar we de ferry willen pakken naar Andenes op het eiland Andoya. De weg naar Gryllefjord is schitterend en we stoppen regelmatig. Die Noren hebben wel verstand van architectuur. Veel rustplekken zien er architectonisch erg mooi uit. Bij “ons” strand was er een toilet gebouw met een soort gouden schubben wat er heel mooi uitzag. Onderweg komen we verschillende rustplekken tegen, die mooi gevormd zijn. Ook dit is genieten. De eerlijkheid gebied wel te zeggen dat er nog meer rustplekken zijn waar een lelijk toilet gebouwtje staat, zonder stromend water en een pot met een gat eronder. Vaak is het te vies om over na te denken.

Iets voor half elf zijn we bij Gryllefjord voor de overtocht met de ferry. Deze vertrekt om elf uur, maar om elf uur blijkt dat we te laat zijn. We passen namelijk net niet meer aan boord. We hebben geen zin om hier tot drie uur te wachten tot de volgende overtocht en daarom gaan we rijden.

Ook vandaag een tocht door het mooie landschap. Uiteindelijk vinden we een camping in Harstad. Hier komen we voor ons doen vroeg aan en genieten van het lekker weer. De kinderen spelen bij het water en zien daar zeesterren, krabbetjes en andere zeedieren.