Antelope Canyon en Monument Valley - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Maurice Staps - WaarBenJij.nu Antelope Canyon en Monument Valley - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Maurice Staps - WaarBenJij.nu

Antelope Canyon en Monument Valley

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Maurice

31 Juli 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

We zijn er aan gewend om vroeg op te staan. Ook nu is het weer rond zes uur dat we wakker worden. Vandaag hebben we twee bezichtigingen op het programma staan. We willen naar Antelope Canyon gaan en naar Monument Valley. Omdat we pas rond 11 uur in Antelope Canyon willen zijn, doen we het rustig aan. De reis is wel vermoeiend voor de kinderen. Met name Veerle ligt meestal nog te slapen als we de tent weer in willen pakken.

Nadat de tent is ingepakt, vertrekken we naar Wal Mart. Weer wat eten en drinken inkopen. Daarna vertrekken we naar de Antelope Canyon. We zijn er om 10 uur. Antelope Canyon is een zeer smalle canyon die uitgesleten is door het water. De wanden zijn in mooie rood tinten. Rond het middag uur valt er licht in de tunnels en dit ziet er zeer mooi uit. Dit willen we zien en daarom nemen we de foto tour van elf uur. De canyon ligt op Navajo grondgebied en je kunt de Canyon alleen maar in via een Navajo tour. Wij nemen de fototour van 11 uur. Deze kost 40 dollar per persoon, maar gelukkig zijn de kinderen gratis. Met deze tour mag je 2 uur in de canyon zijn en de gids zorgt ervoor dat je op het juiste moment (het invallende licht) op de juiste plaats bent. Daarbij zorgen ze er ook voor dat de mensen worden tegengehouden.

Om 11 uur stappen we op een off road wagen en gaan naar de canyon. Dit is een paar mijl over een hobbelige weg. Er wordt flink doorgereden en we worden goed door elkaar geschud. De kinderen vinden het fantastisch. In de canyon aangekomen maken we flink wat foto’s. Het ziet er allemaal erg mooi uit. Het is ontzettend hectisch in de canyon van zo’n 50 meter. Op dit tijdstip lopen er wel meer dan 100 mensen in de canyon denk ik. Het is dringen geblazen. De fotografen lopen met statieven in de canyon. Er wordt geschreeuwd naar mensen dat ze uit de weg moeten gaan, of juist moeten doorlopen. Want niemand wil iemand op de foto krijgen (of een paar benen). Na twee uur fotograferen hebben we het wel gehad. We wachten even en worden weer terug gebracht. De kinderen liggen nogmaals in een deuk en willen nog een keer.

We zijn weer terug waar we gestart zijn en vertrekken naar Monument vally. Tegen vier uur komen we aan. We gaan naar het view point en nemen daar wat te drinken en genieten van het uitzicht. Daarna doen we de scenic drive. Deze rit heeft een beetje weg van eerder deze dag. Hij is ook erg hobbelig en we worden alle kanten uitgeschud. De kinderen vinden het fantastisch. Bram geeft af en toe advies over het rijden. Papa, wat is dat rode lampje. Oeps dat is het lampje van de handrem, toch maar even van de handrem halen als je rijdt. Het is een mooi uitzicht hier. Dit zijn de uitzichten die je in de westerns ziet. De zon daalt hier snel er is weinig schemering, voor we er erg in hebben rijden we in het donker. Iets voor negenen zijn we uit het park. Nu nog een slaapplek vinden. Een indiaan, van de vele verkoopers die er staan , vertelt ons dat er bij Goosneck een mooie camping is met zwembad, toiletten etc. We besluiten daar naar toe door te rijden. Het is ondertussen compleet donker. Na een aardig ritje komen we bij Goosneck stadspark. Hit is hier ook pikdonker en er is niets. Het enige licht wat er schijnt komt van de maan. Er staan drie auto’s. Als we uitstappen worden we aangesproken door een van de mannen. Het zijn drie stelletjes die morgen de rivier af gaan raften voor een dag of vijf. Ze zijn erg aardig en we krijgen eten en een biertje aangeboden. Daar gaan we graag op in. We kletsten wat en even later gaan wij ook slapen. Om elf uur liggen de kinderen in bed en een half uur later wij ook.

Ik heb overdreven als ik zeg dat er niets is. Er is een toilet gebouw. Daarin staan twee toiletpotten met daaronder een gat in de vloer. Geen water, maar er is wel toiletpapier. De overnachting is vandaag goedkoop, nul dollar namelijk.