Naar Zion - Reisverslag uit Zion, Verenigde Staten van Maurice Staps - WaarBenJij.nu Naar Zion - Reisverslag uit Zion, Verenigde Staten van Maurice Staps - WaarBenJij.nu

Naar Zion

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Maurice

08 Augustus 2009 | Verenigde Staten, Zion

Ook vannacht was het weer een koud nachtje. Ik heb de wekker gezet op zes uur, omdat ik de zonsopkomst wil zien. Dit is een beter tijdstip dan in de Grand Canyon. Veel hoef ik niet aan te trekken, omdat ik het meeste al aan had in mijn slaapzak. Ik rij in de auto weer naar sunset point. De thermometer geeft 4 graden Celsius aan. Inderdaad weer een fris nachtje. Na het schieten van wat plaatjes ga ik terug naar de tent.

Als ik terug bij de tent kom is iedereen wakker behalve Veerle. Alles wordt ingepakt en we eten een boterham in de auto. Rond half tien vertrekken we naar Zion. Onderweg zie ik dat ik weer bereik heb met mijn GSM. Snel type ik een SMS-je en klik op send. Helaas, ik heb geen bereik meer. Het is een kort ritje, want iets voor elf uur zijn we al aan de rand van het park. Alleen dan begint het. Het is Zaterdag en wat is het druk. Bij het toegangshokje staat een file. Als we daar eindelijk doorheen zijn, is het erg druk in het park. We moeten iets van 17 kilometer nog rijden naar onze camping de Watchman. Gelukkig hebben we gereserveerd, anders hadden we pech gehad. We zetten de tent op, eten wat en verder doen we het even rustig aan. Het is hier weer een stuk warmer en het is nu het heetst van de dag. Tegen vier uur gaan we naar het Visitor center en daarna gaan we een stuk rijden in de koele auto. Het park kun je tegenwoordig niet meer geheel zien met de auto. Dit is begrijpelijk als je ziet hoeveel mensen er in het park zijn.

Als we weer terug bij de tent zijn maken we nog wat foto’s van de beesten rondom onze tent en gaan we eten. Daarna gaat Veerle snel naar bed, want die is erg moe. Met Bram spelen we nog een potje “regenwormen” en dan gaat hij ook naar bed. Wij lezen nog een stukje en dan gaan wij ook slapen.