Highway 1 - Reisverslag uit Lompoc, Verenigde Staten van Maurice Staps - WaarBenJij.nu Highway 1 - Reisverslag uit Lompoc, Verenigde Staten van Maurice Staps - WaarBenJij.nu

Highway 1

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Maurice

15 Augustus 2009 | Verenigde Staten, Lompoc

Dit is een verschil in wakker worden. Het is comfortabel in de hotelkamer, met een douche op een paar passen afstand. De ochtend wordt gebruikt om de tassen te reorganiseren, wat spullen die we niet meer gebruiken schoon te maken. Om de zoektocht aan het einde van de dag te voorkomen, boeken we nu al een hotel voor vanavond. Het wordt een Super 6 Motel in Lompoc. Om 10 uur verlaten we onze kamer en dalen we langs de kust af naar Lompoc.

We zitten in een streek waar meer geld zit. Onderweg komen we verschillende merken auto’s tegen. Zoals Ferrari, Porche, Lamborgini, Masseratie, Jaguar, Rolls Royce etc. Ik denk dat we deze ochtend tussen de 5 en 10 Ferrari’s hebben gezien.

De eerste geplande stop moet Big Sur worden. Maar voordat we er zijn, zien we een mooi stukje strand. De auto parkeren we aan de weg en we lopen de duin af naar het strand. Het is heiig en nog redelijk fris (17 graden). De oceaan gaat goed tekeer. Het zijn flinke golven die met een luid kabaal kapot slaan. Aan het strand staat een bord met een waarschuwing dat je niet mag zwemmen, in verband met het gevaar van de golven en de stroming. Lisette heeft nog geen behoefte aan natte voeten. Samen met de kinderen lopen we naar het water en rennen we terug als de golven eraan komen. We hebben de grootste lol en we worden soms goed verrast door de golven. Het gevolg is dat Veerle tot en met haar onderbroek nat is en Bram tot boven zijn knieën. Voor dit moment hebben we genoeg gespeeld en we gaan weer terug naar de auto.

In Big Sur willen we naar het Julia Pfeiffer Burns State Park gaan. We stoppen echter bij het verkeerde park, het Pfeiffer Big Burns State Park. We vertrekken daarom weer uit dit park en rijden door naar het goede park. Als we in het Julia Pfeiffer Burns Stae Park aankomen, lopen we een klein stukje naar een waterval die uitkomt in de oceaan. Het ziet er erg mooi uit, met het groene/blauwe water. Na deze korte wandeling rijden we weer snel verder, want we moeten nog veel rijden en deze lange bochtige kustweg zorgt er niet voor dat je snel opschiet. We stoppen even op een plek waar we gieren en condor’s zien vliegen. Een tijdje later stoppen we bij zeeleeuwen. De kinderen vinden het grappig om de beesten op het strand te zien liggen. De zeeleeuwen liggen heel erg loom op het strand en gooien zand over zich heen. Veerle vindt ze stinken (en dat klopt ook). Het waait hard en dat zorgt ervoor dat de 20 graden Celsius koud aanvoelen. We rijden weer snel verder, want het is al half vier geweest.

Om zes uur zijn we in Motel 6 te Lompoc. De kinderen zijn alle twee ondertussen in slaap gevallen. We checken in en daarna gaan we eten. Vandaag gaan we op tijd naar bed.

• 16 Augustus 2009 - 06:41

Vader En Moeder:

Prachtig wat jullie allemaal mee maken. Ik zou er best bij willen zijn.
    Veel leifs aan allemaal en geniet er nog maar een week van.