Dag 1 Viva Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Maurice Staps - WaarBenJij.nu Dag 1 Viva Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Maurice Staps - WaarBenJij.nu

Dag 1 Viva Las Vegas

Door: Maurice

Blijf op de hoogte en volg Maurice

29 Juni 2013 | Verenigde Staten, Las Vegas

Zaterdag 29 juni
De dag begint vroeg vandaag. Om 4:45 loopt mijn wekker af. Gelukkig gisteren erg vroeg naar bed gegaan. Snel douchen en de tassen in de auto zetten. De buren zijn ons net voor en als wij de tassen in de auto leggen, vertrekken zij ook naar schiphol. Om half zes rijden we weg. De auto zetten we neer op langparkeren en we nemen de bus naar Schiphol. Het gaat allemaal vrij soepel en we zijn ruim op tijd. Gisteren al online ingecheked en nu alleen de bagage afgeven. Er was wat mis met mijn ESTA, maar bij het nogmaals controleren komt er alsnog een goedkeuring. Gelukkig, want anders bleef ik achter op schiphol.

Nu is het nog bijna 3 uur wachten tot onze British Airways vlucht naar Londen Gatwick vertrekt. Ietsjes later dan gepland vertrekt onze vlucht. Ik ben blij dat ik aan boord zit en de vakantie kan nu echt beginnen. De stress van, zijn we niets vergeten zijn we kwijt. De vlucht verloopt soepel en ongeveer een uurtje later landen we. Onze aansluitende vlucht vertrekt om 12:20. Het wachten hier valt mee. Ook deze vlucht vertrekt op tijd. Het was een lange vlucht. We zitten 10 uur in het vliegtuig en ik heb het wel gehad. We krijgen een warme lunch en aan het einde van de vlucht nog een kleine sandwach. Het duurt lang. Het leek wel of het de vorige keer sneller ging. Tegen het einde van de vlucht valt Veerle wat in slaap. We landen om 14:40 locale tijd en dit is 23:40 nederlandse tijd. Nu de koffers pakken, door de douane. De dame van de douna is zeer vriendelijk en we zijn ook zo door. Pfff, het is heet buiten. Ongeveer 45 graden celcius. Buiten pakken we de bus naar de auto verhuurder Alemo, waar onze auto op ons staat te wachten. De man achter de balie probeert nog een grotere SUV aan ons te sluiten, maar we houden het bij de standaard SUV. Als we bij de auto's komen, zijn ook de mennsen hier weer super vriendelijk. We mogen een auto uitkiezen uit het linker rijtje. Er staat van alles, Jeep, GM, KIA, Ford,... We besluiten om voor dfe Kia te gaan. Deze lijkt de meeste ruimte te hebben. Het is een mooi nieuwe auto.

Nu we de auto hebben is het snel boodschappen doen. Op naar de walmart. We kopen eten en drinken en nog wat spullen voor het kamperen. Veerle zit er nu echt doorheen en we zetten haar ook maar in het karretje. Het afrekenen gaat minder snel dan gedacht. Voor ons staat een amerikaan en hij heeft problemen bij het afrekenen. Onvoldoende saldo. Andere credit card proberen, nee werkt ook niet. Na 5 a 10 minuten geeft hij een aantal spullen terug en probeer het nogmaals. Yep, nu werkt het wel. Best triest als je zo moet rondkomen. Spullen inladen en snel naar het Super 8 hotel in de buurt van de strip. Op de kamer aangekomen, is Veerle over haar slaap heen. Het is hier nu 6 uur 's avonds, maar nederlandse tijd drie uur 's nachts. Na de spullen in de kamer gezet te hebben en wat gedronken te hebben, gaan we naast het hotel nog een stukje pizza eten. We moeten toch proberen om in het ritme te komen.

Het is nu bijna 9 uur als ik mijn stukje zit te type. De man met de hamer is net langs geweest en mijn ogen vallen ook dicht. Snel deze dag op de website plaatsen en dan gaan slapen. Morgen vertrekken we richting Yellowstone. We zien wel hoe ver we komen.

• 30 Juni 2013 - 06:59

Sibylla De Haas:

Ha Stapjes,
    Leuk om te lezen. Lange dag hebben jullie gehad! Veel plezier! We lezen het wel. Wij zijn nu onderweg, nog 1400 km te gaan! x de Haasjes

• 30 Juni 2013 - 09:42

Angela Staps:

Hallo allemaal,
    Leuk om jullie reisverslag weer te lezen.
    Een hele fijne vakantie gewenst!

• 30 Juni 2013 - 10:14

Pieter:

Dag luitjes,

Fijn dat alles goed is verlopen. En dat jullie goed op jullie bestemming zijn aangekomen.
    Veel plezier en een fijne vakantie toegewenst.

De Reijntjes

• 30 Juni 2013 - 12:00

Dorine:

hallo vacantiegagers,

Oma en Pieter zijn jjuist binnen gekomen en hebben zojuist de koffie
    op en Pieter laat jullie bericht lezen. Nou zeg een goede vlucht en
    alles ook goed verlopen.
    Nou Veerle, ik kan er van inkomen dat je moe bent na zo''n lange reis.
    Bram, jij zult ook wel moeilijkheden hebben gehad. En Liesje ,
    hoe heb jij de reis ondervonden?
    Ik stop er maar mee, heelm veel plezier en tot horens,

Tante Dorine.

• 01 Juli 2013 - 12:02

A.staps En Corrie:

halo allemaal.
    blij dat jullie goed aan gerkomen zijn en we wensen jullie nog een hele fijne vacantie hier gaat
    alles goed
    groetjes opa en oma en vader en moerder

• 01 Juli 2013 - 20:09

De Schootjes:

Fijn dat de heenreis goed is gegaan. Tank even goed bij dan kan de tocht beginnen. Heeeel veeeel plezier guys. X