Dag 24 Go Giants Go Giants - Reisverslag uit South San Francisco, Verenigde Staten van Maurice Staps - WaarBenJij.nu Dag 24 Go Giants Go Giants - Reisverslag uit South San Francisco, Verenigde Staten van Maurice Staps - WaarBenJij.nu

Dag 24 Go Giants Go Giants

Blijf op de hoogte en volg Maurice

22 Juli 2013 | Verenigde Staten, South San Francisco

Maandag 22 juli 2013

Deze ochtend nemen we weer de Bart trein naar downtown San Francisco, maar eerst lopen we langs Starbucks voor koffie en een lekker zoet broodje. Het wordt binnenkort afkicken van de Starbucks koffie. Want de koffie is Late Machiato Caramel of Mocca. Erg lekker en de kinderen vinden het ook heerlijk.

Als we in San Francisco zijn aangekomen, dan merken we dat de temperatuur vandaag aangenamer is ten op zichte van gisteren. Een vest is vandaag niet nodig. We lopen de gehele dag door de stad om van de stad te genieten en in de winkels te kijken. Het is een flinke trip met al die heuvels. De ene keer is het op een recht stuk lopen en even later gaat de weg bijna recht omhoog. We komen ook bij Lombard street, dit is het steilste straatje van San Francisco. Dit is een relaxte stad, waarbij we ons continue veilig voelen. Ook hier zijn wel zwervers, maar toch voelt het hier een stuk beter dan in Vancouver. Chinatown ziet er mooi uit en we kopen voor Veerle een mooi jurkje. Uiteindelijk is de middag weer veel te snel voorbij en eten we nog wat samen. Daarna nemen Bram en ik afscheid van Lisette en Veerle.

Lisette en Veerle gaan richting het hotel. Bram en ik gaan naar het AT&T park om een honkbal wedstrijd te bekijken van de SF Giants. We lopen 2nd street af naar het stadion. Met onze Giants petjes op, passen we goed bij de rest van de fans. In het stadion haalt Bram me over om een Giants "hand" te kopen. We zijn goed op tijd en we hebben plaatsen achter het thuis honk. De wedstrijd begint om 19:15 met het volkslied dat gezongen wordt door een meisje van 11. Knap hoor, voor een publiek van ruim 40 duizend man. Allebei vinden we heet leuk om de wedstrijd te zien. Tussen de innings is altijd wat te doen en wordt het publiek beziggehouden. Is het een lied dat gezongen wordt en waarbij de camera publiek laat zien dat mee zingt. Later wie het best kan dansen, de kiss cam, een spelletje, the seven inning stretch etc. Ondertussen nemen we ook nog een paar hotdogs en het is voor ons een fantastische avond. Voor de Giants wat minder. Onze aanmoedigingen "Go Giants, Go Giants" hebben helaas niet geholpen. De Giants verliezen kansloos met 11-0 van de Cincanetti Reds. Iets na tienen is het afgelopen en lopen we weer terug naar de trein. Om elf uur zijn we weer thuis. De dames zijn gelukkig nog wakker en Veerle speelt ook nog even met de Giants hand en staat op bed te dansen en de Giants aan te moedigen.