Dag 11 Zon in Banff - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Maurice Staps - WaarBenJij.nu Dag 11 Zon in Banff - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Maurice Staps - WaarBenJij.nu

Dag 11 Zon in Banff

Door: Maurice

Blijf op de hoogte en volg Maurice

09 Juli 2013 | Canada, Lake Louise

Dinsdag 9 juli 2013

5:40 ik ben wakker. Komt dat goed uit, want ik wil Moraine lake in de vroegte fotograferen. Bram en ik liggen bij elkaar en Lisette en Veerle liggen bij elkaar. Dit hebben we gedaan omdat Bram mee wil. Voor zessen zitten we in de auto en Bram is aan het trillen van de kou. Het is drie graden en misschien dat het daar aan ligt. Gelukkig is er een geen wolk te zien, dus het wordt vast en zeker een mooie dag.

Volgens Bram hang ik veel te lang rond bij het meer en hij is er wel klaar mee. Dat is wel jammer, want ik nog niet. Uiteindelijk vetrekken we en maken nog een tussen stop bi j Lake Louise, wat echt minder mooi is. Daarna tanken, boodschappen doen en terug naar de camping.

Lekker ontbijten met een vers stokbroodje met kaas. Daarna vertrekken we naar YoHo nationaal park. Maar als eerste stoppen we bij het visitors center van Lake Louise. Bram en Veerle zijn klaar met hun Xplorer boekje en leveren het in bij een ranger. Deze kijkt het door en is onder de indruk van hoeveel opdrachten gedaan zijn. Daarna volgt de eed, dat ze goed voor de natuur zullen zorgen en krijgen ze een aandenken aan Banff. Omdat we naar YoHo gaan geeft de ranger daar het Xplorer boekje van mee. Ze denkt dat we daar gaan camperen, maar we gaan alleen een paar wandelingen maken. Terug in de auto gaan ze meteen aan de slag, want ze hebben nu echt de smaak te pakken. Voor we in het park zijn, zijn bijna alle opdrachten die we kunnen maken gedaan.

In het park gaan we eerst naar een hele hoge waterval, de ????. Dit is slechts een klein stukje wandelen. Gelukkig is er nog veel water en stroomt er genoeg met veel lawaai naar beneden. Het valt me op dat er op veel bergen nog maar een klein beetje sneeuw ligt. Ik ben blij dat we vooraan in het seizoen zijn gegaan. Over een maand is er nog meer sneeuw weg. Na deze waterval rijden we naar het andere uiteinde van het park. Daar maken we een wandeling van bijna 5 km (heen en terug) naar de ??? waterval. Deze is veel minder hoog, maar wel veel breder. Ook een mooi gezicht.

Nu de wandelingen er voor vandaag opzitten rijden we terug naar de camping. Onderweg stoppen we natuurlijk in het bezoekerscentrum van YoHo, waar we de boekjes die we deze ochtend hebben gekregen meteen inleveren. Ook hier krijgen de kinderen een aandenken, nadat de ranger het boek heeft gecontroleerd en de eed heeft afgenomen.

Deze keer zijn we op tijd op de camping en kunnen we hier nog wat rommelen. Onder andere bedenken hoe de route de rest van de vakantie er uit ziet. De regio Banff zit er bijna weer op voor ons. Heel mooie natuur, zeker een aanrader, maar helaas weinig wild gezien. Morgen verhuizen we naar Jasper.

• 12 Juli 2013 - 06:52

Angela:

Hallo allemaal,

Wat leuk om jullie verhalen te lezen.
    Het wordt weer een mooie foto avond denk ik zo :)
    Heel veel plezier en de groetjes aan iedereen.

Gr. Angela
    X

• 12 Juli 2013 - 11:17

De Reijntjes:

Dag vakantie rangers,

Wij zijn erg benieuwd naar de foto's. Jammer dat het weer niet zo mee zit. We zijn steeds benieuwd naar de volgende reis verslagen. Bram & Veerle jullie zijn al echte super hoofd rangers.

Veel plezier allemaal.

De Reijntjes