Dag 15 Wells Gray Provincial Park - Reisverslag uit Kamloops, Canada van Maurice Staps - WaarBenJij.nu Dag 15 Wells Gray Provincial Park - Reisverslag uit Kamloops, Canada van Maurice Staps - WaarBenJij.nu

Dag 15 Wells Gray Provincial Park

Door: Maurice

Blijf op de hoogte en volg Maurice

13 Juli 2013 | Canada, Kamloops

Zaterdag 13 juli 2013

Het noordelijkste punt op onze route zit erop. Vandaag gaan we naar Wells Gray Provincial Park. Dit is onze tussenstop op weg naar Vancouver. Het was een fris nachtje, dat zien we ook in de auto. Daar staat dat het 3 graden is. De zon schijnt, het zal dus vast een mooie dag worden.

Om half acht verlaten we de camping. Omdat we naar British Columbia gaan, gaat de tijd nu een uur achteruit. Dat is een gewonnen uur . Het is elf uur als we het informatie centrum in Clearwater inlopen. Een jongen vertelt ons wat de hoogtepunten zijn voor als we slechts één dag blijven. Het zijn met name watervallen die voor ons hier te zien zijn. Na het tanken in wat inkopen doen, rijden we het park in. We stoppen bij Spahats Falls, deze ziet er al fantastisch (awsome, zoals de canadeze/ amerikanen zeggen) uit. Daarna gaan we naar de Moul Falls. Hiervoor moeten we anderhalf uur lopen (heen en terug). Deze waterval is minder mooi, maar je kunt er wel achter door lopen. Ik loop er een stukje achter en kom nat weer terug, van de waternevel. Daarna stoppen we bij de Dawson Falls, dit is een brede waterval en tot slot bij de Helmcken Falls. Deze ziet er ongeveer zo uit als de eerste waterval, maar dan nog hoger. Het is een mooi park, jammer dat we er maar één nacht blijven.

Uiteindelijk komen we bij de camping, waar wij een plekje gaan zoeken, Clearwater Lake. Deze is gelukkig niet vol en we vinden een mooi plekje. De kosten voor deze camping zijn lekker laag (16 dollar), dus dat is mooi meegenomen. Voor ons is het als het goed is de laatste dag in beren gebied. Aan onze berenspray hebben we dus niets meer. We komen een Nederlander tegen en ik vraag aan hem of hij interesse heeft om de berenspray over te kopen voor 20 dollar. Hij twijfelt, maar doet het niet. We spreken met Bram en Veerle af dat als ze de berenspray op de camping kunnen verkopen voor 20 dollar, ze ieder 10 dollar krijgen. Dit klinkt bij beide als een heel goed plan in de oren. Na het oefenen van de zinnetjes gaan ze op pad. Het gaat moeizaam. Als de man wel interesse heeft, dan vindt zijn vrouw het geen goed idee en gaat de koop niet door. Een aantal mensen hebben al bearspray, andere hebben geen interesse, sommige hebben wel interesse, maar doen het toch niet. Tijdens het eten zien de kinderen een jong stel langs komen. Die hebben ze nog niet gehad. Ze rennen erop af en ja hoor het verkooppraatje werkt . Ze kopen de bearspray. Heel blij komen ze terug. Ieder 10 dollar verdiend! Goed gedaan jongens.

Oh ja, de dieren die we nog het meeste gezien hebben in dit park, zijn Nederlanders. Vandaag hebben we meer Nederlanders gezien dan in de gehele vakantie tot nu toe.

(De locatie op de kaart klopt niet. We zitten niet in Kamloops, maar in Wells Gray Provincial Park, alleen het lukt mij niet om deze te selecteren)

• 15 Juli 2013 - 07:35

Angela Staps:

Hallo allemaal,

Wat een prachtige reis!
    Heel veel plezier in Vancouver. Schijnt een hele mooie stad te zijn.
    Geniet ervan!

Gr. Angela
    X

• 15 Juli 2013 - 11:56

Vader En Moeder:

wij vinden het fijn dat we regelmatig iets van je horen. we kijken er elle keer naar uit.
    geniet er maar leker van en tot weder horen.
    vader en moeder opa en oma