Canyonlands NP - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Maurice Staps - WaarBenJij.nu Canyonlands NP - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Maurice Staps - WaarBenJij.nu

Canyonlands NP

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Maurice

02 Augustus 2009 | Verenigde Staten, Moab

Vandaag slapen we uit, om zeven uur komen we uit ons bed. Na het ontbijt gaan we het nationale park canyonlands bezoeken. Het park bestaat uit drie gedeeltes, namelijk Island in the Sky, The Maze en The Needles. Wij bezoeken Island in the Sky. In dit gedeelte van het park gaan we een stukje lopen naar het Murphy point. Dit is een redelijk vlakke weg van een dikke 4 kilometer die goed te lopen is. Ook nu is het weer lekker warm, rond de 32 graden. Onderweg naar uit het uitkijk punt komen we heel veel hagedissen tegen en Bram heeft een konijn gezien. Als we bij het uitzicht punt zijn aangekomen, dan kijken we op de canyon uit. De canyon heeft iets weg van de Grand Canyon, alleen hier zie je een duidelijk plateau onder je liggen waar de canyon in gesleten is. In de Grand Canyon sta je vaak op dat plateau. We rusten hier wat uit en de kinderen maken gelukstorens van stenen. Omdat de zon nu recht boven ons staat is er bijna geen schaduw te vinden. We lopen dezelfde weg terug. Veerle begint wat te jammeren dat ze moe is. Waarschijnlijk is ze niet moe, maar heeft ze gewoon geen zin meer.

Als we bij de auto zijn aangekomen, dan rijden we nog wat door het park en stoppen we bij wat uitkijkpunten. Daarna verlaten we het park. Voor we terug naar onze camping gaan, bezoeken we nog het Dead Horse Point State Park. Dit park ligt ongeveer naast Canyonlands. Het park heet Dead Horse Point, omdat in dit doodlopende gedeelte van de canyon de paarden werden gedreven door de cowboys. Als er te weinig water was, dan gingen de paarden dood. Nadat we dit park bezocht hebben gaan we op huis aan. Eerst nog tanken en wat levensmiddelen inslaan. Het is nu aan het einde van de middag en het is nu 38 graden. We hebben zin in een duik in het zwembad.

Om zes uur zijn we weer op de camping en we willen meteen in het zwembad, maar helaas het zwembad gaat pas om zeven uur open. Om het wachten in de hitte te verzachten kopen we weer een beker Ben & Jerry’s ijs. Als het zeven uur is gaan we naar het zwembad. Bram heeft zijn A diploma, dus dat is geen probleem. Veerle is nog lang niet watervrij dus die moet nog geholpen worden. Ze vindt het ontzettend leuk in het zwembad, zolang we maar op het punt blijven waar ze kan staan. Ik probeer haar over te halen om naar knieën op het te tillen en te drijven op haar “vleugeltjes/zwembandjes”. Na verloop van tijd durft ze het en ze “zwemt” in het ondiepe gedeelte van de ene naar de andere kant. Ze vindt het fantastisch en roept naar Mama en Bram om te kijken. Zo gaat het een aantal keren. Ik probeer Veerle zover te krijgen dat ze op dezelfde manier gaat drijven in het diepe, na wat aandringen en wat omkopen lukt het. We gaan uit het zwembad, drogen wat op en gaan naar de tent. Daar maken we snel een maaltijd klaar en daarna is het douchen en naar bed voor de kinderen. Morgen gaan we een wandeling maken in Arches National Park.

• 03 Augustus 2009 - 14:28

A.staps:

Jongen wat zien jullie toch veel. Wij vinden dit prachtig.
    alle vier een grote knuffel van je vader en moeder.
    vader en moeder