Universal Studios - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Maurice Staps - WaarBenJij.nu Universal Studios - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Maurice Staps - WaarBenJij.nu

Universal Studios

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Maurice

20 Augustus 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

We staan weer op tijd op (06:30), want vandaag verlaten we het hotel en gaan we Universal studio’s bezoeken. Alle koffers en tassen zijn weer ingepakt en onze auto wordt voorgereden. Alles snel er in en we gaan naar de Subway, voor een ontbijt (wat we in de auto op eten). Het park gaat om negen uur open en we zijn er om kwart over negen. Het is niet een heel groot park en het thema van het park is alles wat met films te maken heeft van de uitgever “Universal Studios”. Als eerste gaan we naar Jurassic Park the ride. Bram wil hier graag naar toe (Dino’s). alleen Veerle mag er nog niet in. Daarom gaat Lisette eerst met Bram en daarna ga ik alleen. Dit is goed geregeld in dit park, want er is een aparte rij voor “child switch”. Hierbij kan eerst de ene ouder en daarna de andere ouder. Als Lisette en Bram in de attractie zitten, weet ik pas wat voor attractie het is. Veerle en ik staan namelijk bij de uitgang en we zien iedereen er drijfnat uitkomen. Even later ook Lisette en Bram. Gelukkig is het nog geen tien uur, dus hebben ze lekker lang plezier van de natte kleren. Ik ga er toch ook maar in. Er is geen ontsnappen aan het nat worden. Op het einde ga je vol in een watergordijn. Nadat we ons een beetje afgedroogd hebben gaan we in “The Mummy”. Dit is een achtbaan in het donker, waarbij je afgeschoten wordt en ook plotsklaps stopt, waarna je achteruit gaat. Bram mag hier net niet in, maar het lukt toch om hem erin te krijgen. Hij gaat zelfs 2x. Eenmaal met mij en eenmaal met Lisette. Genoeg wilde dingen voor het moment en we gaan naar twee shows, eerst waar je een stuk ziet van de film Backdraft en waarbij veel vuur komt kijken. Daarna een voorstelling hoe de special effect in de film werken. Dat was leuk om te zien.

De wachttijden in het park vallen mee. We gaan in de Simpsons en hier is de langste wachttijd van 30 minuten. Dit was een heftig ritje, waarin mijn maag het zwaar had. Je gaat in een karretje zitten en dan wordt er een film geprojecteerd en je karretje maakt allerlei bewegingen. Hierdoor heb je de indruk dat je echt over de kop gaat en dergelijke. Bram zit redelijk strak voor zich uit te kijken en Veerle zit te lachen. Ik ben blij als ik er uit mag. De studio tour staat nu op het programma. In een soort treintje worden we langs verschillende sets gereden waar films zijn opgenomen en nog worden opgenomen. Op verschillende plaatsen gebeurd er ook iets met ons. Zo rijden we langs een stuk van Jaws en de haai valt ook ons aan. Na de tour nemen we een “ijsje”. Het is geen wonder dat de Amerikanen zo dik zijn. Het ijsje is gigantisch. Lisette en ik nemen ieder een beker ijs en de kinderen een hoorn. De kinderen gooien, na nog niet de helft opgegeten te hebben, het ijsje weg. De zin in lunch is hiermee voorbij. We bezoeken nog wat voorstelling van het type film wordt geprojecteerd (3D) en de stoel beweegt en er wordt af en toe water gespoten. Dit hebben we nu wel gehad. Een leuke show die we nog zien is die van de getrainde dieren. Hierin doen allerlei dieren een kunstje/voeren een stukje op. De kinderen vinden het erg grappig.

We hebben het nu allemaal wel gehad en gaan weer naar de auto toe. Het is toch al weer vijf uur geweest en moeten nog richting San Diego rijden. Het is druk op de snelweg in en om Los Angeles en de rit van een dikke 150 kilometer lukt niet binnen de geplande twee uur. Met het eten mee, zijn we om tien over negen bij de Ramada Inn in San Marco. Het is nu snel gaan slapen en morgen weer op tijd op.

• 22 Augustus 2009 - 06:38

Vader En Moeder:

Wat mooi allemaal en wat hebben jullie toch een fijne vacantie.
    Groetjes van vader en moeder
    Tot a.s. Maandag