De trip naar Engeland - Reisverslag uit Charlwood, Verenigd Koninkrijk van Maurice Staps - WaarBenJij.nu De trip naar Engeland - Reisverslag uit Charlwood, Verenigd Koninkrijk van Maurice Staps - WaarBenJij.nu

De trip naar Engeland

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Maurice

25 Juli 2009 | Verenigd Koninkrijk, Charlwood

Vanochtend ging de wekker om 06:00. Om er zeker van te zijn dat we de boot niet missen vertrekken we op tijd. Het zou vandaag namelijk nogal druk kunnen worden op de weg.

Om 07:15 zitten we in de auto op weg naar Calais, waar we de boot pakken. Het is gelukkig niet druk op de weg, dus we zijn om 10:30 in Calais. Ruim twee uur voor vertrek. De boot had ook nog een uur vertraging, maar we mogen met een bood eerder mee, dus we moeten op ongeveer hetzelfde tijdstip vertrekken. We hebben de auto in de rij gezet en nu is het wachten. Gelukkig is het erg mooi weer, dus dat zit mee. Rond twaalf uur komt plotseling het militaire stuntteam van de Franse luchtmacht (Patrouille de France) een show geven. Dit is een welkome afwisseling. Even later komt de boot aan en kunnen we aan boord. Rond 13:00 vertrekt de boot. Op de boot gaan we op het achterdek zitten. Nog steeds is het erg mooi weer en de zon schijnt goed en het waait hard. Aan het begin van de tocht heeft Bram het koud aan zijn benen. Later is hij dat vergeten en loopt hij regelmatig een stukje weg om te kijken. Veerle is vanaf het begin al goed gemutst en zit vol enthousiasme liedjes te zingen. "In onze achtertuin daar staat een hele hoge boom. Die is niet als de anderen zo gewoon. Want aan het hoogste takje daar groeit een klein gebakje. Als ik dat zie, dan denk ik dat ik droom. Heel voorzichtig in mijn droom, klim ik langzaam in die boom. Ben ik boven wat een pret, krak boem naast mijn bed." Vanaf Calais kun je de witte kliffen van dover net zien. Iets na 14:30 (13:30 plaatselijke tijd) kunnen we eindelijk van boord en gaan we op weg voor het laatste stukje van de reis.

Veerle ligt lekker te slapen achterin en die merkt weinig meer van de reis. Het laatste stukje gaat voorspoedig en iets na drieën plaatselijke tijd zijn we in Charlwood. We verblijven in Trumbles guest house. Dit ligt hemelsbreed 5 km van Gatwick airport.

We zijn ontvangen door de erg aardige eigenaar en die heeft onze kamer later zien. Het is klein, maar het ziet er erg leuk uit. We slapen met zijn alle op één kamer en de kinderen liggen in een stapelbed.

Om het morgen wat rustiger te hebben, maken we gebruik van de “Twilight Check in” van Virgin Atlantic. Dit wil zeggen dat we vandaag al onze bagage inchecken. Nadat we wat spullen uit onze bagage hebben gehaald en in de handbagage hebben gestopt gaan we naar het vliegveld. Daar checken we onze bagage in. Dit gaat allemaal erg soepel. De weg op het vliegveld staat goed aangegeven en de mensen zijn vriendelijk en behulpzaam. De tent mag ook zonder problemen mee, dat is een geruststelling. Omdat we ondertussen wel een beetje trek hebben gekregen, kopen we op het vliegveld nog een paar sandwiches en wat fruit en gaan snel weer naar “ons” huisje. Het was een vermoeiende dag, maar morgen hebben we het rustig. We kunnen nu namelijk meteen naar de gate doorlopen. De auto laten we bij het guest house staan, dan eigenaar brengt ons naar het vliegveld en hij haalt ons straks ook weer op.

Dit was het voor vandaag. Morgen naar Vegas.

• 25 Juli 2009 - 19:56

Marlies:

Wat een gezellig verhaal. Ben blij dat het tot nu toe voorspoedig verloopt!!! En dat leuke liedje heeft Isabella ook geleerd!!!
    Heel veel groetjes en erg leuk dat we jullie reis zo mee kunnen maken
    Gr marlies

• 25 Juli 2009 - 20:21

Papa En Mama:

wat leuk dat we zo op hoogte worden gehouden daar zijn we blij om.
    fijn dat het vandaag goed is gegaan
    groetjes van mama en papa

• 26 Juli 2009 - 18:43

Arnold En Marjet:

De vakantie is nu al begonnen!! Leuke manier om te starten (daar is Schiphol wel erg gewoontjes bij)...
    We wensen jullie heel veel reisplezier, groetjes aan iedereen en we zullen jullie reisverhalen blijven volgen. Heel veel groetjes uit de Kets, Arnold en Marjet en een poot van Cas

• 27 Juli 2009 - 17:33

Pieter:

Leuk begin van de vakantie. Op naar Las Vegas. Maar niet te veel gokken Veerle moet dat liedjes ook maar eens voor ons zingen. De groetjes van de Reijntjes. PS Bram jij gaat toch niet in die enge achtbaan in Las Vegas.

• 30 Juli 2009 - 16:30

Marlies:

zitten jullie nog in engeland of inmiddels al in de vs. Je hebt wel ongeduldige thuisblijvers he!!!Zolang jullie maar een leuke vakantie hebben. Groetjes marlies