Aankomst in Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Maurice Staps - WaarBenJij.nu Aankomst in Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Maurice Staps - WaarBenJij.nu

Aankomst in Las Vegas

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Maurice

26 Juli 2009 | Verenigde Staten, Las Vegas

De wakker stond gepland om 07:00, maar dat was niet nodig. Iets na zessen waren we al wakker. We hebben redelijk geslapen. Na het douchen gaan we ontbijten. Het is voor de kinderen cornflakes en wij gaan aan de toast met scrambled eggs en bacon. Na dit stevige ontbijt zijn we klaar voor vertrek naar het vliegveld. Om 08:45 brengt de eigenaar ons naar het vliegveld. We hebben alleen de handbagage bij ons. Vrij snel gaan we door de controle, waar we zelfs onze schoenen uit moeten doen. Onze vlucht was gepland te vertrekken om 11:25 maar inderdaad, was gepland. We hebben vertraging. De borden geven aan dat de vlucht nu vertrekt om 13:15. Het is dus veel wachten.

Na half elf is er een welkome afwisseling. We moeten de hal verlaten, omdat het brandalarm is afgegaan. Rustig loopt iedereen naar buiten. Ook nu is het weer ons gunstig gezind. Even later mogen we weer naar binnen. Het was gelukkig loos alarm. De kinderen doen het tot nu toe goed. Zeker voor hun is het lange wachten niet prettig.

Om 12:00 gaan we naar de gate. Ook hier is het weer schoenen uit, zakken leegmaken en je wordt gefouilleerd. Ook Veerle moet haar schaapje op tafel leggen en dat vindt ze niet leuk. Ze begint dan ook te huilen. Het personeel is aardig, daar ligt het niet aan. Het is allemaal snel voor bij en de kinderen mogen nog een rugzak van Virgin meenemen, met spulletjes voor kinderen. Meteen zitten ze met hun neus in de tas en vinden het leuk. Eindelijk mogen we het vliegtuig in. De reden waarom we later vertrekken is een vertraging van een aantal dagen. Dit wordt langzaamaan ingelopen. Aan boord hebben we allemaal een schermpje voor ons, waarop we een aantal films kunnen kijken en spelletjes kunnen doen. Meteen krijgen we een koptelefoon uitgedeeld en een tasje met goodies. Erg grappig wat we daarin vinden. Een tandenborstel en tandpasta, een paar Virgin sokken, een kapje voor je ogen en een pen. Het eerste halfuur is op deze manier al voorbij. Vanaf dat moment, nog maar 9 uur en 25 minuten. De kinderen gaan Monsters vs Aliens kijken. We beginnen wat honger te krijgen en het eten laat nog even op zich wachten. Na de film gaan de kinderen kleuren. Veerle een tekening met een tijger, konijn, paard, lieveheersbeesje en een cavia. Bram een tekening van een tank en wat Star Wars dingen. We zitten midden in het vliegtuig en als het eten er bij ons komt hebben we keus uit 1 soort gerecht ipv 3. Maar dat maakt niet uit, we hebben trek en het smaakt redelijk. Ondertussen valt Veerle inslaap en wat later worden we verwend met een ijsje. Dat bevalt erg goed. Na nog wat versnaperingen gaan we landen. We staan om rond 4 uur aan de grond. Om het land binnen te komen hebben we allerlei gegevens in moeten vullen. Op het vliegveld worden onze vingerafdrukken genomen en wordt er een foto gemaakt. Het gaat er allemaal vrij aardig aan toe.

Gelukkig is het niet warm in Vegas, maar snik heet. Het is 39 graden Celsius. Nu met 3 tassen, een koffer en een tent naar de auto verhuur. Eerst wachten op de bus, daarna wachten bij het verhuurbedrijf (dollar.com). Daarna weer wachten bij de ontvangst van de auto. Nadat we de auto hebben gecontroleerd op beschadigingen, kunnen we hem meenemen. In het luxor hotel verblijven we, en dat is slechts een paar mijl. Voordat we daar naar toe gaan, eerst langs een benzinepomp voor wat drinken. We rijden met de auto naar het luxor en voordat we de auto geparkeerd hebben, hebben we ongeveer drie keer het zelfde rondje gereden. Maar uiteindelijk is het toch gelukt. We hebben tijdelijk ergens neergezet, voor het incheken. Het Luxor is vrij groot. Zeker als je moe bent. We slapen in de west tower. De kinderen zijn totaal afgebrand. Niet echt verwonderlijk als je weet in welke tijdzone ze nog denken te zijn. Nu we onze kamer hebben, kan ik terug om de auto op een parkeerplaats te zetten. Door de hitte, laat iedereen zijn auto aan staan. Als je dan langs een auto loopt, krijg je echt een extra hittegolf. Als ik terug ben op de kamer is het ongeveer 08:00 en de kinderen zijn nog wakker. Op Nederlands tijd is het 4 uur in de ochtend. Ik heb het nu ook gehad. Bij het typen vallen af en toe mijn ogen dicht. Morgen gaan we in Vegas shoppen voor het kamperen, maar nu eerst naar bed.