Naar Fruita - Reisverslag uit Fruita, Verenigde Staten van Maurice Staps - WaarBenJij.nu Naar Fruita - Reisverslag uit Fruita, Verenigde Staten van Maurice Staps - WaarBenJij.nu

Naar Fruita

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Maurice

04 Augustus 2009 | Verenigde Staten, Fruita

Om zes uur is Lisette al uit bed. Ik volg driekwartier later. Vandaag gaan we naar Capitol Reef NP en willen we gaan kamperen in Fruita. Deze camping kun je niet reserveren en het is wie het eerst komt die het eerst maalt. We moeten dus op tijd vertrekken. We weten niet hoe lang het duurt voordat we weer op een camping met douche komen, dus iedereen gaat hier nog even lekker douchen. Om kwart voor negen zit iedereen in de auto en vertrekken we.

Het is erg rustig op de weg en om iets voor twaalf uur zijn we in Fruita op de camping. Het is rustig op de camping. De zorg om een plekje was dus ongegrond. We staan voor het eerst deze vakantie met de tent op een grasveldje. Het ziet er hier idyllisch uit. Het is lekker warm, er staat een lekker briesje en binnen enkele minuten zien we een hert op het kampeerterrein voorbij lopen

Nadat de tent staat, doen we het even rustig aan. Een boekje lezen, hapje eten en het reisdagboek bijwerken. Een Amerikaans meisje van tweeënhalf (Elanore) komt naar ons toe en wil met Bram en Veerle spelen. Later in de middag gaan we een stukje rijden om inkopen te doen voor het eten van vanavond. We willen gaan barbecueën. Als we dat gedaan hebben rijden we terug naar de camping. Deze keer eten we op een normaal tijdstip rond zes uur. Na het eten gaan we naar een uitkijkpunt om de zon onder te zien gaan. Nadat de zon een tijdje onder is, gaan we weer terug naar de camping. Daar geeft om negen uur een ranger een presentatie over hoe je vuur kunt maken door wrijving. Om tien uur is deze afgelopen en gaan we terug naar de tent. Bram en ik gaan daarna nog terug, want er wordt nog iets verteld over astronomie. Een aantal sterrenbeelden worden aangewezen en er staan telescopen. Omdat het volle maan is, is het te licht. De sterrenkijkers staan op de maan gericht. We kijken naar de maan en gaan dan snel naar huis. Het is al weer heel laat.