Dag 4 Yellowstone - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Maurice Staps - WaarBenJij.nu Dag 4 Yellowstone - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Maurice Staps - WaarBenJij.nu

Dag 4 Yellowstone

Door: Maurice

Blijf op de hoogte en volg Maurice

02 Juli 2013 | Verenigde Staten, West Yellowstone

Dinsdag 2 juli 2013
Vannacht geen beer gezien of gehoord. Gelukkig, op de camping hoef ik geen beer te zien. Vandaag gaan we naar de Lamar Valley. We willen wolven en moose zien. Omdat het al wat later is, ben ik benieuwd of het gaat lukken.

Als eerste rijden we wat verder naar het noorden naar Mammoth hot Springs. Hier zijn thermische bronnen in verschillende plateau's. Ondanks dat het vroeg is, is het toch al warm. in de rotsen van de bron zitten zwaluwnesten. Het zijn ware snelheidsduivels in de lucht. Met een paar slagen bereiken ze een grote snelheid en maken de scherpste bochten. Ik probeer er een foto van te maken, maar dat is niet eenvoudig.
Een stukje verder is het bezoekerscentrum en we bekijken de tentoonstelling daar. Daar vinden we nog wat antwoorden op vragen voor de junior ranger vragenlijst. Buiten zitten de elk vrouwtjes op het gras onder een boom. Beschut tegen de zon.

Op onze zoektocht naar moose rijden we verder en nemen we de Blacktail plateau drive. Dit is een zandweg die na 6 mijl weer op de hoofdweg uitkomt. Het eerste stuk is wat hobbelig, maar verder goed te doen. We zien wel een bizon, maar geen moose. Nadat we op de hoofdweg zijn, zien we weer een aantal auto's langs de kant staan. Natuurlijk stoppen we ook en vragen wat er te zien is. Nou, aan de andere kant van de vallei is een nest van een osprey. Als ik met mijn telelens inzoom, kan ik net een vogel op een nest zien zitten. Het is echt ver weg. Hup in de auto en weer verder rijden. We zijn nu in de Lamar Valley en we zien een kudde bizons. Het is erg indrukwekkend om deze dieren zo op de vlakte te zien lopen. We zien een bizon een zandbad nemen en even later zien we ze de rivier oversteken. Oudere en jongere dieren bij elkaar. Het zijn er honderden en het gaat zo een aantal mijlen door. Bram is vooral onder de indruk van de vliegkunst van de zwaluwen, Veerle vindt de bizons zo schattig.

Helaas, we zijn bijna aan het einde van het park en we hebben geen wolf gezien. Dat is erg jammer. We draaien om en rijden terug. We zien natuurlijk weer bizons, maar daar stoppen we ondertussen niet meer voor. Plotklaps roept Bram dat hij wat ziet. We hebben ontzettend veel geluk. Bram heeft een wolf gezien. We stoppen zo snel mogelijk en maken foto's en filmen de wolf. Hij loopt over een heuveltje langs de weg. We rijden een stukje verder om de wolf weer te kunnen zien. Hij komt er inderdaad aan. Uit zijn houding kunnen we opmaken dat hij over wil steken. We rijden nog wat door en hijj steekt achter onze auto over. Ondertussen zijn er meerdere auto's gestopt en ook een ranger. Die blokkeerd de weg, zodat de wolf veilig kan overstekken. Dit was echt kicken, onze eerste wolf in het wild gezien! Het loont dus om naar buiten te kijken tijdens het rijden.

Viaj Tower Roosevelt gaan we naar het zuiden richting Canyon Village. Daar doen we boodschappen en picknikken wat. Ik wil nog een mooi plaatje schieten van de watervallen hier en we rijden daar naartoe. Het is een mooi uitzicht, de verschillende gekleurde rotsen, waartussen de rivier loopt. Een mooi plaatje van de waterval lukt me helaas niet, omdat het licht niet mooi is. Het is al laat en we doen al een aantal dagen wat mijn collega Rob ook regelmatig doet: "kam me haar niet dag". Wij hebben er onze buik van vol en we gaan douchen in canyon village. Pfff, dat is lekker. Nu we weer helemaal fris en fruitig zijn gaan we hier ook eten. Vooraf koopt veerle nog een portomonee van een beer. Ze is er helemaal blij mee. Hij is ook erg schattig.

Het is al laat als we in het donker terug rijden. De kinderen zijn een beetje boos dat we geen marshmellows meer boven het kampvuur gaan houden. Het is nu te laat en hopelijk lukt het morgen.

• 05 Juli 2013 - 22:37

Rob:

Bij een "wij kammen ons haar niet dag" hoort wel een pet.....dat weet je toch?

Leuke verhalen, leuk om te lezen! Yellestone was echt gaaf! En net normaal, wat een geluk met de wilde deren.... Mazzelaars!!!!

• 06 Juli 2013 - 10:41

De Schootjes:

We kijken uit naar jullie geweldige foto's. Maurice, heb jij niet je vak gemist? Hoe groot is zo'n wolf eigenlijk? Wat een ervaringen allemaal voor Bran en Veerle, ik begrijp dat ze onder de indruk zijn! Geniet ze!