Naar Kejimkujik NP - Reisverslag uit Lunenburg, Canada van Maurice Staps - WaarBenJij.nu Naar Kejimkujik NP - Reisverslag uit Lunenburg, Canada van Maurice Staps - WaarBenJij.nu

Naar Kejimkujik NP

Door: Maurice

Blijf op de hoogte en volg Maurice

31 Juli 2016 | Canada, Lunenburg

Zondag 31 juli 2016 Naar Kejimkujik NP

Heerlijk om je bed uit te stappen en meteen onder de douche te kunnen gaan, maar toch vinden we kamperen leuker. Het motel was niet zoveel, maar wat maakt het uit, we gebruikten het alleen maar om te slapen en te douchen. En dat is gelukt. Als iedereen klaar is en alles in de auto zit, gaan we eerst langs de Subway voor het ontbijt. We nemen 2 footlong broodjes, waarvan we met zijn vieren van eten.

Via Highway 236 rijden we naar het Kejimkujik NP. Het is een rit van ongeveer 3,5 uur en we rijden door het glooiende landschap. Ook vandaag is het weer een stralende dag. Rond half twee zijn we bij het nationale park en melden ons bij onze camping Jeremys Bay. De tent wordt nog niet opgezet, want we willen eerst gaan kanoën bij Jakes Landing. We huren een kano (waar Lisette, Veerle en ik) in gaan en een eenpersoons kajak voor Bram. Het water is rustig en als we goed in de kano zitten en niet meer achterstevoren, vertrekken we. Langs Bear Island varen we naar Peter Point. Hier gaan we aan de kant en rusten wat uit. Ook hier staan de rode stoelen. Lisette en ik zitten en de kinderen staan aan het water te spelen.

Na de rust pauze varen we tussen het eiland en Perter Point doorvaren, om het eiland heen en dan weer terug. Dat is de bedoeling. Maar de wind is harder gaan waaien en we moeten tegen de wind in varen. Er zijn aardige golven en met onze kano hebben we daar veel last van. Bram in zijn kajak veel minden. Als we niet recht tegen de golven in varen, dan bepalen we niet zelf waar we naar toe gaan. En aantal keren worden we verrast en gaan we er te schuin in, waardoor we met onze zijkant op de golven komen te staan in plaats van met de punt. Het lukt ons niet om terug te draaien. Dan maar een rondje en nogmaals proberen. Ook nu lukt het niet en we worden naar de kant geduwd. Onze kano zit vast. Met wat moeite komen we los. We varen nu weer zoals het hoort. Nogmaals overkomt het ons dat we weg worden geduwd en draaien we een rondje. Daarna hebben we het onder controle. Het is aardig door werken om recht tegen de wind in te varen. Tussen de eilandjes is het soms wat minder heftig. Bij een eilandje zien we een paar watervogels en aan de kant een paar hertjes. We trekken nog een sprintje naar het einde, maar het lukt ons niet om Bram te verslaan. Hij is sneller. Onze tocht heeft ongeveer drie en half uur geduurd en ik denk dat we 10 kilometer gevaren hebben.

Terug bij de camping zetten we onze tent op en gaan we eten. Het kampvuur gaat hiervoor aan en na het eten gaan we popcorn maken. De vorige vakantie ging dit fout, maar nu gaat het perfect. Het is een flinke pot met popcorn. Ondertussen is het half elf en tijd om onze tanden te gaan poetsen en naar bed te gaan. Waar we morgen gaan slapen weten we nog niet, maar dat zien we dan wel. Lekker slapen.