Terug naar huis - Reisverslag uit Somerset, Verenigde Staten van Maurice Staps - WaarBenJij.nu Terug naar huis - Reisverslag uit Somerset, Verenigde Staten van Maurice Staps - WaarBenJij.nu

Terug naar huis

Door: Maurice

Blijf op de hoogte en volg Maurice

09 Mei 2015 | Verenigde Staten, Somerset

Zo, het was een vermoeiend nachtje. Bram heeft weer lopen spoken en stond naast mijn bed. Na hem gerustgesteld te hebben is hij weer gaan slapen. Ik zal straks in het vliegtuig proberen te slapen. De laatste keer deze vakantie het riedeltje van douchen, spullen inpakken ontbijten en vertrekken. Vandaag nemen we afscheid van de VS. Geen muffins meer voor het ontbijt. Niet meer continu manoeuvreren tussen de gaten in het wegdek. Het zit er vandaag voor ons op.

Voor we in het vliegtuig stappen, gaan we eerst nog shoppen in een shopping mall bij het vliegveld. Rond 3 uur hebben we het wel gehad hier. Voor we vertrekken nemen we eerst nog een donut bij dunkin donuts. Nu zijn we echt begonnen aan het afronden van onze reis. We zoeken een tankstation hier in de buurt en gooien hem vol. Daarna nog een paar kilometer naar het vliegveld. Het afgeven van de auto gaat soepel. Op het bonnetje zie ik dat we 1241 mijl hebben gereden. Nou, dat valt best wel mee.

Met onze bagage (3 tassen) en de handbagage lopen we naar de skytrain. Deze brengt ons in een mum van tijd naar terminal C, waar onze vlucht vertrekt. Hier drukken we zelf onze bagagelabels af en geven de bagage af. Nu kunnen we wat makkelijker rondlopen hier. We hangen wat rond en nemen voor we het vliegtuig in stappen nog een laatste Starbucks caffee Mocha.

Om 19:10 behoort de United Airlines vlucht te vertrekken, alleen het wordt wat later. Als we dan vertrekken stoppen we tijdens het taxiën. De motoren gaan uit en we wachten tot we verder mogen. Uiteindelijk vertrekken we bijna een uur later. Geen probleem voor ons, omdat we toch 3 uur moeten wachten in Londen Heathrow. Het is bewolkt, maar als we opstijgen zijn we in een mum van tijd boven de bewolking. Helaas geen uitzicht op New York, maar wel een mooie ondergaande zon, met onder ons een wolkendeken. De warme maaltijd volgt nadat we enige tijd in de lucht zijn. Bij United moet je voor alcoholische dranken betalen. Iedereen probeert te slapen en de een lukt het beter dan de ander. Ik ben wel moe, maar het lukt mij niet om in slaap te vallen. Als de zon weer opkomt wordt het ontbijt geserveerd. Het is nu Zondag 10 mei, Moederdag. De kinderen hebben in New York een cadeautje voor Lisette gekocht. Een mok van I Love NY, een sleutel hanger (#1 Mom) en een armbandje. In het vliegtuig krijgt ze de cadeautjes en Lisette is er blij mee.

Op Heathrow aangekomen is het net voor achten. Nu moeten we wachten tot onze laatste vlucht van 11:05 naar Brussel. Hopen maar dat de tijd voorbij vliegt, want een nacht overslaan begin ik al wel te merken. Helaas vertrekt deze een half uur te laar, maar 40 minuten later zijn we dan wel geland op Brussel. De koffers laten nu ook op zich wachten, maar ook dit komt goed. Nu snel met de bus naar de parkeerplaats en uiteindelijk zijn we om half vier thuis. Nu heb ik het wel gehad. Nog proberen wakker te blijven tot vanavond en dan heerlijk slapen in ons eigen bed.