Harpers Ferry - Reisverslag uit Harpers Ferry, Verenigde Staten van Maurice Staps - WaarBenJij.nu Harpers Ferry - Reisverslag uit Harpers Ferry, Verenigde Staten van Maurice Staps - WaarBenJij.nu

Harpers Ferry

Door: Maurice

Blijf op de hoogte en volg Maurice

06 Mei 2015 | Verenigde Staten, Harpers Ferry

Het eten is gisteren goed bevallen in de diner en daarom gaan we er nu ontbijten. Eens kijken of we een flinke bodem kunnen leggen voor een groot gedeelte van de dag. Voordat we vertrekken heb ik een onderkomen voor vanavond gezocht.

Bij de diner aangekomen staat dezelfde serveerster er weer. Tegen Lisette verteld ze dat als het ontbijt er op zit, ze naar huis gaat om te slapen. Daar kan ik me iets bij voorstellen, als je het gisterenavond afsluiten en deze ochtend weer mee openmaakt. We krijgen dezelfde plek toegewezen. Iedereen blij, kijken of we nog wat beesten kunnen zien.

De keuze voor het ontbijt is reuze. Bram en Veerle nemen pancakes, scrambled egg, bacon en een sausage. Lisette neem toast, scrambled egg, bacon en homefries (een soort rösti). En ik kan niet kiezen, daarom neem ik maar pancakes, toast, eggs (sunny side up), bacon en homefries. Dat is een flink bord. Gelukkig eten we dit niet iedere dag, want het is veel te lekker. Het eten is goed, de koffie wat minder en we zien geen beesten.

Ook vandaag gaan we wat in de streek rondrijden. Als eerste zetten we koers naar Middleburg, waar we ook stoppen om door het stadje te lopen. Het is een mooi dorpje, met verschillende leuke winkeltjes. Daarna rijden we door naar Waterford. Onderweg zijn we een aantal horse farms. Het is leuk (en duur) wonen hier. In de omgeving van Waterford staan echt kasten van huizen, met perfect onderhouden gazons.

Nu rijden we naar Harpers Ferry. Dit stadje ligt in West Virginia en grenst aan Virginia en Maryland. Dit is de achtste staat die we deze reis bezoeken (NJ, NY, PA, DE, DC, MD, VA, WV). Klopt niet helemaal omdat DC geen staat is en geen deel uitmaakt van een andere staat. We bezoeken hier het nationale park wat het dorpje beslaat. Bij het dorpje komen de rivieren Shenandoah en Potomac bij elkaar en gaan verder als de Potomac. Het dorpje lag op de grens van het zuiden en noorden van de verenigde staten in de burgeroorlog. In 1862 versloeg de zuidelijke luitenant-generaal Thomas “Stonewall” Jackson het noordelijke leger hier. We lopen wat door het stadje en in de boekenwinkel kopen we een puzzel en een boek van de nationale parken van de VS. Het is warm en dit moet voor de kinderen gekoeld worden met een ijsje. Pfff zeg, wat duurt dat lang zeg. Hoeveel tijd kun je er over doen om een paar scheppen ijs in een bakje te doen. Geduld is niet mijn beste kwaliteit. Maar ja, het lukt haar uiteindelijk om een paar scheppen ijs in twee bakjes te doen. Als we het stadje bezichtigd hebben nemen we de parkbus terug naar de auto.

Nu rijden we nog een stuk naar Gettysburg, waar ons hotel is. Het is nog een aardige rit en als we onze spullen in de kamer hebben gezet, gaan de kinderen naar het zwembad in het hotel. Dat is fijn een zwembad en de kinderen kunnen de nog aanwezige energie daar kwijt.