Québec City - Reisverslag uit Tadoussac, Canada van Maurice Staps - WaarBenJij.nu Québec City - Reisverslag uit Tadoussac, Canada van Maurice Staps - WaarBenJij.nu

Québec City

Door: Maurice

Blijf op de hoogte en volg Maurice

08 Augustus 2016 | Canada, Tadoussac

Maandag 8 augustus 2016 Québec City

Allemaal hebben we lekker geslapen, maar omdat het hier een uur vroeger is, zijn we toch op tijd wakker. Na het ontbijt vertrekken we rustig aan naar Quebec City. Laat in de ochtend komen we daar aan en parkeren de auto in de buurt van het oude postkantoor. Ook vandaag is het heerlijk weer. Lekker zonnetje en een graad of 24.

We zijn dicht bij de haven en lopen eerst door een parkje en daarna door een marktgebouw bij het water. Hier kun je vers brood, verschillende soorten kazen, groenten, fruit en lekkers van de patisserie kopen. Je merkt dat je hier meer in “Frankrijk” bent dan in Nova Scotia of New Brunswick. Het eten is hier verfijnder. De mensen spreken hier ook minder goed Engels. Een ruimte verder kun je sierraden en kunstwerken, zoals houtsnijwerken en schilderijen kopen. Veerle wil graag een maccarone en Bram een churros.

Op een bankje genieten we van de croissants die we eerder hebben gekocht hebben. We lopen verder langs de haven richting Haute-Ville, het oude centrum op de berg. Door smalle pittoreske straatjes lopen we verder omhoog. Het krioelt er van de toeristen. Er zijn veel verschillende souvenir winkeltjes, maar weinig terrasjes en al helemaal niet waar een plekje vrij is. De weg omhoog brengt ons uiteindelijk bij Château Frontenac. Dit hotel is te zien op iedere ansichtkaart en is ook indrukwekkend mooi. Op verschillende plaatsen in de stad wordt straattheater uitgevoerd en het is leuk om hier bij te blijven kijken. Als we verder lopen, komen we langs andere winkels dan alleen souvenir winkels. Hier zijn ook meer terrassen en restaurantjes. En dan zie ik het, ik probeer nog te voorkomen dat Veerle het ziet, maar het lukt me helaas niet. Veerle ziet het ook. Aan de andere kant van de straat is een Lush winkel. Hier verkopen ze honderden verschillende soorten zeepjes en dit is een waar paradijs voor Veerle. Ze vindt het heerlijk en heeft al vaker bij Lush zeepjes gekocht. Bram en ik houden hier niet van en gaan in een andere winkel kijken. Nadat Veerle wat gekocht heeft gaan we verder en nu lopen we richting de auto. Het is ongeveer zes uur als we er zijn en rijden naar onze nieuwe verblijfplaats, Tadoussac. Dit is toch nog een ritje van drie uur en iets na achten gaat de zon al onder. Net voor Tadoussac nemen we in het donker de pont. Bram ligt al te slapen en Veerle en ik stappen nog even uit. Het is erg koud op het water en ik ben blij als ik weer in de auto zit. Om tien over negen zijn we op de camping en een half uur later zijn de tenten

• 13 Augustus 2016 - 11:56

De Reijntjes:

Veerle heeft zeepjes gekocht. Dan zal ze wel lekker ruiken. De hele vakantie met een heerlijk bloemen luchtje in de auto. Ben benieuwd naar de zeepjes als jullie terug zijn. Bram heeft zeker al een sniper rifle gekocht. Helaas mag je dit niet invoeren. Raar eigelijk
    als je de natuur in gaat krijg je zo een wapen mee om op beren te schieten. Terwijl deze dieren niks doen dan alleen hun territorium verdedigen.