Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Maurice Staps - WaarBenJij.nu Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Maurice Staps - WaarBenJij.nu

Las Vegas

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Maurice

27 Juli 2009 | Verenigde Staten, Las Vegas

Vandaag was een dag met weinig rust. Omdat we nog in het oude ritme zitten zijn we vroeg opgestaan. Rond 6 uur waren we allemaal waker. Daarna een rustig ontbijtje in het Luxor hotel (bij McDonalds). Voordat we weg gaan, nog even door het casino gelopen. Met kinderen erbij mag je niet gokken. Voor ons zit het er dus niet in dat we onze reis terug gaan verdienen ;-). De rest van de dag staat in het teken van shoppen. We beginnen bij een sportzaak. Hier kopen we een aantal spullen die handig zijn bij het kamperen/wandelen. Hierna gaan we naar Wall Mart. Hier kopen we de overige zaken die we de komende tijd veel nodig zullen hebben. Dit zijn onder andere een bed, een brander, een koelbox, heel veel drinken en eten. Nu moeten we even vooruit kunnen. Het is trouwens echt opvallend dat je overal een McDonlads ziet. Bij Wall Mart zat er een in/bij de winkel. Nu we de strikt noodzakelijk dingen hebben is het tijd voor fun-shoppen. We gaan naar een outlet store. Hier slaan we goed in bij verschillende winkels.

Het is nog steeds ongelooflijk heet 113 graden Farenheit (volgens mij is dat 45 graden Celsius). Om wat verkoeling te brengen wordt er via ventilatoren een neveldamp verspreid. Omdat het zo heet is, biedt dat ook weinig veerkoeling. Eer dat de nevel 50cm verder is, is deze al weg. We besluiten nu dat het lang genoeg geduurd heeft en gaan aan het zwembad liggen. Het terugrijden naar het hotel loopt niet zo voorspoedig, we nemen de verkeerde afslag en zijn zo pas dik na 18:00 bij ons hotel. Nadat we zijn omgekleed staan we klaar om te gaan zwemmen. Bij het zwembad aangekomen horen we dat het zwembad 15 minuten later dicht gaat. Och nog maar ff snel een duik genomen..

Nadat we weer zijn omgekleed is het al weer wat donkerder. We besluiten wat van de strip te gaan zien. Het is een redelijke wandeling, alleen voor de kinderen is het wat te ver. We lopen van het Luxor naar Hotel Paris. Op de weg daar naar toe, stoppen we nog bi McDonals om wat te eten. Daarna het laatste stukje wat we willen/kunnen zien nog bekijken. Bij het Balagio zijn de fonteinen in volle gang als we aankomen. Ziet er indrukwekkend uit. Omdat de kinderen er nu helemaal doorheen zitten nemen we de taxi terug naar het hotel. Na een paar minuten liggen ze alle twee te slapen op de achterbank.

Morgen maken we het niet zo laat. Dan zitten we in de Grand Canyon en begint ons kampeer avontuur. Ben benieuwd hoe dat gaat.