Op weg naar de Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Maurice Staps - WaarBenJij.nu Op weg naar de Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Maurice Staps - WaarBenJij.nu

Op weg naar de Grand Canyon

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Maurice

28 Juli 2009 | Verenigde Staten, Grand Canyon

Rond 6 uur is iedereen wakker, we staan lekker langzaam op. Nadat we gedoucht hebben worden de koffers ingepakt. Alles moet weer naar de auto. Het is een heel gedoe om de tassen naar de auto’s te krijgen. De tassen zijn zwaar en de weg naar de auto is lang. Rond 9 uur zit alles in de auto. Het is alweer meer dan 103 graden Farenheit op dit moment.

Op onze weg naar de Grand Canyon stoppen we bij de Hoover dam. Hier is het nog steeds ontiegelijk warm. Snel op de dam lopen om de dam te bekijken. Wat ons opvalt is dat het water veel lager staat dan In 1998, toen we er ook zijn geweest. Als we thuis komen, even kijken of we het bij het rechte eind hebben. De Hoover dam ligt op de scheidingslijn van Nevada en Arizona. Deze staten liggen in verschillende tijdzones, maar in de zomer lopen de tijden gelijk. De kinderen hebben het wel gehad om in de hitte te lopen (113 Farenheit). We gaan snel weer terug naar de auto om af te koelen.

Onderweg stoppen we nog bij een Subway voor een broodje. We nemen een broodje met alles er op ongeveer. Waaronder ook een hete peper achtig iets. Die wordt snel van het broodje gehaald. Het is mooi om te zien hoe het landschap veranderd. In het begin alleen maar zand, rotsen en hier en daar een klein groen plukje. Later wat meer groene plukken. Weer wat later zien we af en toe wat vee op gras lopen (niet hetzelfde gras als thuis). Daarna komen de struiken en de bomen. Als we bij het Grand Canyon NP komen zijn er ook veel bomen.

We rijden nu in een stuk door naar onze kampeerplaats in het Grand Canyon NP. We zitten op de Mather camping midden in het park. Het is een heel eenvoudige camping. We hebben een flink stuk grond met wat bomen erop. Er is een toilet en een wasbak voor de vaat. Op een centrale plaats (> 200 meter) is een ruimte waar je kunt douchen en waar de wasmachines staan.

Voor het eerst zetten we onze nieuwe tent op. Volgens de demo, zou hij in een minuut op te zetten zijn. Wij doen er wel wat langer over, maar ik denk dat we hem binnen 10 minuten hebben staan. Niet slecht voor de eerste keer. Op ons nieuw gekochte brandertje maken we het avondeten klaar. Na het eten gaan we de zonsondergang bekijken in de buurt van het Yavapai point. De zon gaat om 19:30 onder. Helaas waren we net te laat, de zon was net onder gegaan. Het kost ons nog wat moeite om snel onze weg te vinden in het park.

Voor de kinderen volgt nu het hoogtepunt van de vakantie. Boven een kampvuur marshmallows roosteren. Sinds we van huis vertrokken hebben de kinderen het hierover. In het donker zitten we ze op te eten. Dit is voor herhaling vatbaar.