Dag 07 Kingda Ka - Reisverslag uit Jackson, Verenigde Staten van Maurice Staps - WaarBenJij.nu Dag 07 Kingda Ka - Reisverslag uit Jackson, Verenigde Staten van Maurice Staps - WaarBenJij.nu

Dag 07 Kingda Ka

Door: Maurice

Blijf op de hoogte en volg Maurice

01 Mei 2015 | Verenigde Staten, Jackson

Laat naar bed en weer op tijd op. Douchen, spullen pakken, auto inladen en ontbijten. Jazeker bij ons verblijf is ontbijt inbegrepen. We hebben voor deze kamer nog geen 37 dollar betaald, maar wel inclusief ontbijt. Ben benieuwd wat het wordt. Gisteren heb ik gehoord dat het muffin en koffie is. Nou dat klinkt niet verkeerd. In de receptie kun je het ontbijt ophalen/nuttigen. Haha, we zien een aantal muffins staan, half zo groot als een ei. Niet een echte muffin dus. Maar ja, wat kun je ook verwachten voor dat geld. Iedereen neemt een muffin en een kop koffie.

Het is een uurtje rijden naar Jackson, NJ. Hier gaan we het pretpark Sixflag Great Adventure bezoeken. Vandaag is het weer wat minder, maar zolang het niet regent is dat geen probleem. De inrit/afslag bij het park staat vanaf de kant waar wij komen, slecht aangegeven en ik rij er dus voorbij. Nadat we doorgereden en gekeerd zijn, zijn we keurig op tijd in het park. Het Park gaat vandaag om half elf open (gisteren was het zelfs nog dicht) en wij parkeren onze auto iets na half elf. Alles is hier stervens duur. Parkeren kost ruim 23 dollar. En dan nog willen ze je nog meer geld afhandig maken. Voor 10 dollar extra kun je dichterbij parkeren. Heb je al dure kaartjes, dan kun je een fastpass kopen. Hiermee krijg je voorrang in de rij. Hier heb je ook nog meerdere varianten van. Ongelofelijk dit up-sellen. Maar ja, wij doen dat niet.

Met onze afgedrukte kaartjes naar de kassa. Ook hier weer een controle. Alles van metaal in een bak, door een poortje en we mogen weer door. Als eerste naar Kingda Ka. Hier doen we het voor. Even wat feitjes: Max snelheid 206 km/h, max 5G en een baanhoogte van 140m. Dit was tot 2010 de snelste achtbaan ter wereld. In 3,5 seconden wordt de 200 km/h gehaald. De hoogste vrije val van 127 meter. Wij zijn heel benieuwd. Het is rustig in het park en er zijn voornamelijk scholen, of schoolkoren die in het park aanwezig zijn. De kinderen moeten hier natuurlijk nog gewoon naar school. Bij de Kingda Ka aangekomen en onze rugzak op geborgen te hebben, zien we dat er net een bordje hangt dat hij gesloten is. Het zal toch niet? Er is een mankement en dat wordt onderzocht. Nee, geen idee hoe lang dat gaat duren. Nou dan gaan we maar naar een andere achtbaan. Die hebben ze hier toch genoeg.

Het wordt de Green Lantern. Een achtbaan waar je in staat. Allemaal gaan we er in. Hij is leuk, maar toch niets voor mij. Van al dat gedraai word ik misselijk. Van mij mag het wel wat kouder zijn. Ik ben blij dat ik alles binnen heb kunnen houden. Nou de volgende achtbaan lonkt al weer. Superman: Ultimate Flight. Nou deze vlucht ga ik toch maar missen. Voor mij geen Airmiles. De kinderen en Lisette heel veel plezier. Die muffin was al niet groot, en die wil ik toch echt wel binnen houden. Ik wacht wel op een bankje. Ik ben moe en moet moeite doen om niet in slaap te vallen. Na een halfuurtje zijn ze er weer. Ze hebben de vlucht gelukkig overleefd. In de verte zien we weer een karretje van de Kingda Ka rijden. Nou, snel terug.

Als we er zijn, lopen we snel door. Bram en ik gaan voor het eerste karretje, Lisette en Veerle gaan voor het tweede karretje. Die van ons is meer gewild en daarom vertrekken Lisette en Veerle eerder dan wij. Grote glimlach op het gezicht als het karretje vertrekt. Het eerste stuk rijdt het karretje langzaam naar het lanceerplatform. Daar blijft het stilstaan en wordt de druk opgebouwd voor de lancering. En dan schieten ze weg. Eerst vooruit en dan stijl omhoog, over de top en recht naar beneden en daarna afremmen. Als ze terug zijn en uit het karretje stappen hebben ze een nog grotere glimlach op het gezicht. Nog even wachten, ben nu wel heel benieuwd. Wij mogen. We stappen voorin. Het karretje gaat naar het lanceer platform en ik pak mijn GoPro action kamera uit mijn jas en zet hem aan. Een paar seconde stilte en dan Bammmmm. We schieten met een duizelingwekkende snelheid vooruit. De lucht duwt mijn wangen naar achteren. Door de wind doe ik mijn ogen even dicht. Wat een gigantisch gevoel zeg. Nu schieten we ongeveer haaks omhoog. Als we de top naderen neemt de snelheid af en gaan rustig over de top. Nu vallen we ruim 100 meter naar beneden met een kurkentrekker er in en bouwt de snelheid weer op. We remmen af op het rechte stuk en de rit is voorbij. Dit was echt een thrill ride. Zo ontzettend gaaf. We stappen eruit, vol adrenaline.

Na een lunch lopen we naar het andere uiteinde van het park. Daar gaan we weer met zijn allen in Batman the Ride. Daarna is het Nitro, waar Lisette en de kinderen in gaan. Inderdaad, ook hier ga ik niet mee. De kinderen gaan in Skull Mountain als Lisette en ik buiten wachten. Mwwaa, die stelde niet veel voor. Via de gondeltjes gaan we naar de andere kant van het park. Hier gaan de kinderen in Runaway mine train. Ook die stelt niet veel voor. Nu willen ze in El Toro een houten achtbaan. Deze gaat niet over de kop en dit durf ik weer aan. Lisette blijft nu achter. Dit is de 3e hoogste houten achtbaan ter wereld. Nou hij gaat vet hard en dit was een leuke achtbaan. Voor we het park verlaten willen we nogmaals in Kingda Ka. Alle vette achtbanen die open zijn hebben we/ze gehad. Bij de ingang zien we weer het bordje dat de achtbaan gesloten is wegens een mankement. Jammer, maar gelukkig hebben we er toch een ritje in kunnen maken. Dan nu maar weg.

We hebben een ritje van een uur voor de boeg en daar hebben we veel zin in. Want als we aankomen, dan zien we Cornee en Rebecca weer. 17 jaar geleden waren we hier voor het laatst en slechts met zijn tweeën, nu met zijn vieren. Tegen zes uur komen we aan in Huntingdon Valley. Als we uit de auto stappen komen Cornee en Rebecca naar buiten. Erg leuk om elkaar weer te zien. Het is weer een tijd terug dat we ze voor het laatst in Nederland gezien hebben. Na het warme welkom, zien we ook de katten Pumpkin en Rosie en krijgen we een rondleiding door het huis. Het is een mooi gezellig thuis. De kinderen zijn ook helemaal blij want ze kunnen met de katten spelen. De avond bestaat verder uit bijpraten, eten en een biertje. Het was een top avond en we gaan op tijd naar bed, want we zijn toe aan ons bed.

• 06 Mei 2015 - 14:36

Reijntjes:

Pfffff wat een ervaring allemaal in 2 weken das nog eens een maand bijkomen van alles wat jullie zien! Rust maar goed uit. Veerle heeft zeker een koffer vol met USA spulletjes zijn erg benieuwd naar de actie video's en foto's!!!!!